Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 234 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Projektorienterad marknadsföring : en studie av fem försäljningar av komplexa anläggningar

    Författare :Erik Bergström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Projektorienterad marknadsföring; Marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Improved supply chain collaboration with Green industrial marketing : The case of Swedish textile service industry between 1996 and 2021

    Författare :Anna Nyquist; Malin Gawell; Karin Winroth; Herman Stål; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; green industrial marketing; green marketing; industrial marketing; green supply chain management; green supply chains; green marketing strategies; trust; interpretive approach; qualitative content analysis; interview study; case study; Swedish textile service industry; grön industriell marknadsföring; grön marknadsföring; industriell marknadsföring; ledning av gröna leverantörskedjor; gröna leverantörskedjor; gröna marknadsföringsstrategier; tillit; tolkande förhållningssätt; kvalitativ innehållsanalys; intervjustudie; fallstudie; svensk textilserviceindustri; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : Growing environmental problems have led to increasing pressure on companies to improve their environmental performance. This means that also supply chains must become greener, which has contributed to new challenges when it comes to green collaboration and trust. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring som utbyte : en idéhistoria : en pluralistisk ansats

    Författare :Akbar Khodabandehloo; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Marketing scholars have been using different concepts during the development of marketing thought. Among these ”the marketing concept” has dominated the ideas of marketing thought. The concept became dominating enough to establish a theoretical and practical ”paradigm”. It had (and still has) its virtues. LÄS MER

  4. 4. Spam – Spim – Spit : En marknadsrättslig undersökning av marknadsföring via nya kommunikationstekniker

    Författare :Joachim Enkvist-Gauffin; []
    Nyckelord :Law Jurisprudence; Marknadsföring; Konsumentskydd; Rättsvetenskap Juridik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Harmonising value in a car’s interior using sensory marketing as a lens

    Författare :Andreas Eklund; Adele Berndt; Klaus-Peter Wiedmann; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; brand experience; brand image; sensory cues; sensory marketing; and service-dominant logic SDL ; Marketing; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The human senses have always influenced people’s perceptions of thesurrounding environment and objects. As a consequence of the evolvement ofthe experience economy, research on the human senses has increasedsubstantially and attracted scholars from various research domains, includingsensory marketing. LÄS MER