Sökning: "learning in organisations"

Visar resultat 26 - 30 av 137 avhandlingar innehållade orden learning in organisations.

  1. 26. A Triple Helix of Learning Processes - How to cultivate learning, communication and collaboration among distance-education learners

    Författare :Eva Rydberg Fåhraeus; KTH; []
    Nyckelord :Distance education; collaborative learning; Computer-supported collaborative learning; CSCL; information and communication technology; ICT; forum system; learning processes;

    Sammanfattning : This work focuses on collaborative learning and how it canbe applied and supported in distance education. Previous workindi-cates that distance learners experience more loneliness,technical problems and lack of stimulation than face-to-facelearners do. Collaboration with peers may improve the feelingof connectedness and engagement. LÄS MER

  2. 27. Knowledge creation and transfer in construction organisations in Tanzania

    Författare :Harriet K. Eliufoo; Stellan Lundström; Per-Olof Sverlinger; KTH; []
    Nyckelord :Knowledge creation; knowledge transfer; construction organisations; process model; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The project-based nature of construction organisations creates a learning opportunity from most of the activities carried by these organisations. Knowledge is being created in the course of carrying core and non-core activities in the organisation. For organisations to make the most of this knowledge, a mechanism for tapping has to exist. LÄS MER

  3. 28. Mot en ny vuxenutbildningspolitik? : Regional utveckling som policy och praktik

    Författare :Erik Jakobsson; Per-Erik Ellström; Lennart Svensson; Kjell Rubensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adult learning; adult education; planning; learning; institution; structure; agent; network; collaboration; case study; interactive research; policy; practice; reform; implementation; vuxnas lärande; vuxenutbildning; nätverk; samverkan; fallstudie; interaktiv forskning; policy; praktik; reform; implementering; planering; lärande; institution; struktur; agent; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Avhandlingen beskriver och analyserar ett regionalt utvecklingsinitiativ i nätverksform, genom vilket de kommunala lärcentrumen i Örebro län samverkar för att utveckla en gemensam infrastruktur för vuxnas lärande. Detta innebär, exempelvis, att utveckla former för samverkan mellan olika regionala aktörer inom området, öka samordningen och samverkan inom den kommunala vuxenutbildningen och utveckla metoder för lärande med fokus på arbetet och arbetsplatsen. LÄS MER

  4. 29. På spaning efter arbetsplatsvalidering : en studie av fyra organisationers synliggörande av kompetens

    Författare :Leif Berglund; Robert Höghielm; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industrial Work Environment; Industriell produktionsmiljö;

    Sammanfattning : Recognition of Prior Learning (RPL) has become a frequently used method in the assessment and evaluation of knowledge and skills, mainly with unemployed people with the aim to facilitate the transition to further education or employment situations. RPL has chiefly been used within municipality driven adult education activities, often seen as a labour market measure. LÄS MER

  5. 30. Kompetensutveckling i praktiken : Ett samspel mellan ledning, yrkesgrupper och omvärld : en studie av strategier för kompetensutveckling inom hälso- och sjukvård

    Författare :Dan Rönnqvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to contribute to increased knowledge of how issues of competence development are handled in practice in organisations, what strategies are developed and how these strategies are shaped by different internal and external conditions.The theoretical frame of reference has two foci. LÄS MER