Sökning: "lärare och föräldrar"

Visar resultat 11 - 15 av 36 avhandlingar innehållade orden lärare och föräldrar.

  1. 11. Driving to Learn. The process of growing consciousness of tool use - a grounded theory of de-plateauing

    Författare :Lisbeth Nilsson; Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Rehabilitering medicinsk och social ; Social sciences; Samhällsvetenskaper; rehabilitation; revalidation; kinesitherapy; Physical medicine; arbetsmiljömedicin; Yrkesmedicin; industrial medicine; Occupational health; assessment; outcome; profound cognitive disabilities; powered wheelchair; joystick; well-being; control; self-awareness; growth; facilitate; activity; occupation;

    Sammanfattning : The Driving to Learn project explored possible achievements of training people with cognitive disabilities in a joystick-operated powered wheelchair utilizing the grounded theory approach. Theoretical sampling led the concomitant collection and analysis of data. LÄS MER

  2. 12. Long-term Outcome of Cognitive and Emotional Functioning in Young People with ADHD

    Författare :Pia Tallberg; Barn- och ungdomspsykiatri; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ADHD; barnpsykiatri; ungdomar; neuropsykologi; uppföljning; kognition; exekutiva funktioner; Internalisering; ADHD; child*; Adolescent youth; Neuropsychology; Neurodevelopmental disorder; assessment; Follow-up studies; cognitive functioning; executive functioning; internalizing problems;

    Sammanfattning : Clarification on how cognitive, executive and emotional functioning contribute to symptom reduction or improved function in childhood attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is needed to find additional treatment methods. The clinical utility of continuous performance test (CPT) (Conners’ CPT-II, QbTest) to complement rating scales in diagnostic assessments and treatment evaluations (QbTest) was examined using one dataset from clinical records of 118 treatment-seeking youth (ADHD, n = 80; non-ADHD, n = 38) (diagnostic) and one dataset of 56 youth treated for ADHD (treatment evaluation) (Paper I). LÄS MER

  3. 13. Implementering och korttidsuppföljning av multisystematisk terapi : En svensk randomiserad multicenterstudie angående Multisystemisk terapi

    Författare :Lars-Henry Gustle; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Psychology; psychosomatics; Psychiatry; clinical psychology; Randomized Trial; Evidence Based Practice; Implementation; Adolescents; Multisystemic Therapy; Social psychology; psykosomatik; klinisk psykologi; Psykiatri; Socialpsykologi; Psykologi;

    Sammanfattning : This thesis focuses on three areas: 1. the implementation of Multisystemic Therapy (MST) as a treatment method in social services in Sweden, 2. the implementation of a research project that has the aim to evaluate MST as a treatment method, 3. LÄS MER

  4. 14. Adolescent self-reported health in the Umeå region : Associations with behavioral, parental and school factors

    Författare :Karina Nygren; Lennart Nygren; Urban Janlert; Curt Hagquist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adolescence; school survey; self-reported health; somatic complaints; stress; norm compliance; parent-adolescent relations; compulsory school; school managers; research utilization; ungdomar; skolenkät; självrapporterad hälsa; somatiska besvär; stress; normföljsamhet; föräldrarelationer; skola; skolområdeschefer; forskningsanvändning;

    Sammanfattning : This thesis consists of a quantitative and a qualitative study. The quantitative study (articles I-III) aimed to examine how self-reported health in adolescence is associated with behavioral, parental, and school factors. Through a survey directed at all adolescents in grades 7-9, data were collected in 2005 in a region in northern Sweden (n=5060). LÄS MER

  5. 15. Ledarskap och samarbete : en jämförande fallstudie i tre skolor

    Författare :Ulrika Tillberg; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Vi vet alla vad en skola är. Det är några byggnader på en skolgård. Samtidigt är skolan i meningen den svenska skolan, mångas angelägenhet. Elever, föräldrar, lärare, skolledning, politiker och näringsliv har alla olikartade förväntningar. LÄS MER