Sökning: "Meeting"
Visar resultat 6 - 10 av 942 avhandlingar innehållade ordet Meeting.
6. Mötesplats skolutveckling : Om hur samverkan med forskare kan bidra till att utveckla pedagogers kompetens att bedriva utvecklingsarbete
Sammanfattning : The main aim of this thesis is to illuminate how researchers might provide support to the improvement of educators' competence, in a school development context. The thesis also sheds light on conditions and obstacles for such development. LÄS MER
7. Mötet mellan centralt och lokalt : Studier i uppländska byordningar
Sammanfattning : The Swedish village by-laws are a collection of rules for coexistence in a village which evolved during the 18th and 19th centuries. The dissertation takes its starting point in an edition of Byordningar från Mälarlänen (Village By-Laws in the Lake Mälar districts) containing about 400 by-laws from the central part of Sweden, and is a limited review of that edition at the same time as it gives a systematic survey of certain aspects specified in the by-laws. LÄS MER
8. Mötesplatser på landsbygden. Om äldre människor, gemenskap och aktiviteter. : Meeting places in rural areas: the Elderly, Community and Activities
Sammanfattning : This dissertation studies elderly, meeting places in rural areas, social community and activities. The purpose is to describe the existence and purpose of volunteer programs for seniors in rural areas and to describe and understand the significance of volunteer programs for elderly in rural areas. LÄS MER
9. Living moments in family meetings : A process study in the family business context
Sammanfattning : This dissertation studies meetings from a process perspective. Such an approach, which can be labelled ‘process organisation studies’ is promising in that it directs attention to social processes continuously in the making. The thesis builds on the current development in process organisation studies in two ways. LÄS MER
10. Samtalat skolledarskap : kategoriserings- och identitetsarbete i interaktion
Sammanfattning : Syftet med denna studie är att visa hur skolorganisation, skolledning och skolledaridentiteter produceras, formas och omformas i samtalad interaktion samt att visa vilka diskursiva metoder som de samtalande använder för att bygga upp sina begrepp och kategorier och samtidigt göra dem socialt acceptabla i sitt sammanhang. Jag har tagit teoretisk och analytisk utgångspunkt i etnometodologi, socialkonstruktionism och kategoriseringsanalys. LÄS MER