Sökning: "Linguistic skills"
Visar resultat 21 - 25 av 54 avhandlingar innehållade orden Linguistic skills.
21. VARFÖR GÖR DE PÅ DETTA VISET? : Kommunikativa praktiker i flerspråkig undervisning med svenskt teckenspråk som medierande redskap
Sammanfattning : Applying a human rights perspective on plurilingualism as a national as well as a transnational concern, with a focus on the interaction taking place in foreign language teaching and learning practices at a Swedish Special Needs School for pupils with deafness or impaired hearing, the overall aim of this study is to describe and discuss this interaction in performative terms, i.e. LÄS MER
22. Typical and atypical language development in Turkish-Swedish bilingual children aged 4–7
Sammanfattning : This thesis investigates the vocabulary and narrative macrostructure skills of 102 typically-developing (TD) 4- to 7-year-old Turkish-Swedish bilingual children (cross-sectional), the development of these skills over time from age 4 to 6 in a subgroup of 10 children (longitudinal), and six Turkish-Swedish children with a language impairment (LI) diagnosis (clinical). The children’s health, family and language backgrounds, their language use and input patterns are explored through parental questionnaires, family interviews, and interviews with teachers and speech-language pathologists. LÄS MER
23. Ett integrerat perspektiv på litteracitetsundervisning för flerspråkiga elever
Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats undersöker skolors arbete avseende litteracitetsutveckling för flerspråkiga elever, med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv på undervisning och lärande. Syftet var att undersöka och bidra med kunskap om skolors arbete för att utveckla litteracitetsförmåga hos flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutvecklingsprocessen, en kunskap som behöver utvecklas för att bidra till en likvärdig utbildning. LÄS MER
24. Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser
Sammanfattning : According to The Simple View of Reading, both decoding and linguistic comprehension processes are needed for reading comprehension for L1 as well as L2 students. Previous research has shown that early support is important for students who struggle with reading. LÄS MER
25. Automating the development of multilingual grammars
Sammanfattning : The thesis aims at exploring alternative ways of automating the development of multilingual GF (Grammatical Framework) grammars. The goal is to achieve semantics-preserving machine translation within a limited or semi-limited domain. LÄS MER