Sökning: "vantage"

Visar resultat 16 - 20 av 53 avhandlingar innehållade ordet vantage.

  1. 16. Scoring the World: The Musical Imagery of Orchestration in Gustav Mahler's Symphonies no. 4 and 5

    Författare :Fredrica Roos; Lars Berglund; Per-Henning Olsson; Joakim Tillman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Gustav Mahler; music analysis; orchestration; narratology; Musikvetenskap; Musicology;

    Sammanfattning : Gustav Mahler’s comment to Sibelius in 1907 that a symphony must be like the world is one of classical music’s most cited and has functioned as a crucial springboard for interpretations of the composer’s works. However, these have mostly centred on autobiographical, programmatic, or narrative aspects, with a focus on temporally unfolding plots or generic and semiotic connotations. LÄS MER

  2. 17. Limited and universal salvation : A text-oriented and hermeneutical study of two perspectives in Paul

    Författare :Sven Hillert; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Religion; Bible; New Testament; Paul; universal salvation; limited salvation; perspectives; function; argumentation; multidimensionality; liberation theology; Religionsvetenskap Teologi; Religion Theology; Religionsvetenskap Teologi; New Testament Exegesis; nya testamentets exegetik;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to determine whether the letters of Paul can be said to support or to refute a modern belief in universal salvation. Theoretically many scholars would regard views of limited and universal salvation as mutually exclusive. LÄS MER

  3. 18. Textila konstmöten : Konstslöjdanstalten i Lund 1897–1932

    Författare :Kerstin Lind; Gary Svensson; Anna Ingemark; Bodil Axelsson; Annelie Holmberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Circulation of knowledge; Textile art; Museum; Arts and crafts industry; Handicraft; the Swedish Federation of Rural Economy and Agricultural Societies; the Kulturen in Lund; Konstslöjdanstalten; Analysis of archives; images; and knowledge.; Kunskapscirkulation; Textil konst; Museum; Konstindustri; Hantverk; Hemslöjd; Hushållningssällskap; Kulturen i Lund; Konstslöjdanstalten; Arkiv- bild- och kunskapsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att skapa förståelse för den textila konstens kunskapscirkulation med utgångspunkt från Konstslöjdanstalten vid Kulturen i Lund 1897–1932, med inriktning på dess historiska kontext, organisation och textila produktion.   Avhandlingen belyser hur Sveriges utbredda textila kunskapskapital och traditioner samt idéer och utbildningsambitioner kring konst och hantverk skapade ett textilt kunskapslandskap kopplat till dåvarande kulturhistoriska idéer. LÄS MER

  4. 19. Landskapets röster : Studier i Elias Martins bildvärld

    Författare :Mikael Ahlund; Hedvig Brander Jonsson; Emilie Karlsmo; Sten Åke Nilsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Landscape painting; 18th century Swedish art; 18th century British art; 18th century Sweden; Gustav III; art markets; travel writing; word image.; Art; Konstvetenskap; Konstvetenskap; History of Art;

    Sammanfattning : This thesis is about the Swedish landscape painter Elias Martin (1739-1818). The main interest is in his depictions of nature, landscape images and topographical views. Chronologically, it covers the period 1760 to 1810. LÄS MER

  5. 20. Musik som livsstil och vetenskap : Studerandes möte med universitetsämnet musikvetenskap

    Författare :Roland Forsberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; musicology; the humanities; educational planning; recruitment; educational process; follow-up study; education learning; public interest; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to elucidate young people's encounter with a subject within the field of art, music and drama - here musicology. Central issues touch upon recruitment, study motives, the students' conception of the subject, education, and a retrospective view on how the knowledge is evaluated and used. LÄS MER