Sökning: "tillsammans"
Visar resultat 6 - 10 av 1494 avhandlingar innehållade ordet tillsammans.
6. Att göra pedagogisk praktik tillsammans : Socialt samspel i förskolans vardag
Sammanfattning : Denna studies övergripande syfte är att åskådliggöra hur social interaktion mellan förskolepedagoger och barn i vardagliga förskoleaktiviteter genomförs och därigenom också visa hur pedagogisk praktik åstadkoms i samspelet. Mer specifikt analyseras hur det går till och vad som händer när interaktionen organiseras genom multimodalt handlande och fråga-svar-sekvenser, och hur dessa interaktionella fenomen kan tjäna pedagogiska syften. LÄS MER
7. Tillsammans men var för sig : Om särboenderelationer mellan äldre kvinnor och män i Sverige
Sammanfattning : Contemporary family life and intimate relationships today are characterised by increasing heterogeneity. In the growing body of research on this differentiation, the role of the elderly people has largely been ignored. LÄS MER
8. Vi sjunger så bra tillsammans : Om medvetet eller omedvetet samarbete mellan körsångare samt om formella och informella ledare i körstämman
Sammanfattning : Aim of the research: This essay describes what can happen between the singers in a choral voice and how the individuals differ in taking initiative and acting in leading roles. Method: I have done qualitative interview studies with conductors and singers, and also recording studies. LÄS MER
9. Radio : Vardagsliv tillsammans med ett massmedium
Sammanfattning : This thesis examines the radio medium as a phenomenon of experience. The perspective relates to phenomenological philosophy, dealing with human knowledge as an ongoing intentional relationship with the world: to experience is to grasp things such as they appear to the subjective consciousness. LÄS MER
10. Av egen kraft tillsammans med andra : Personer med psykiska funktionshinder, socialt stöd och återhämtning
Sammanfattning : The purpose of this study was to describe and analyse the significance of social support to adults with psychiatric disabilities, based on the individual's experiences. This includes research questions concerning what type of social support was perceived to be beneficial or restrictive, which relational aspects were considered having a beneficial or restrictive effect on the support- and recovery process, as well as what strategies and capacities the individual developed on their own in order to cope with their obstacles and disadvantages. LÄS MER