Sökning: "skapa musik"

Visar resultat 6 - 10 av 16 avhandlingar innehållade orden skapa musik.

  1. 6. Att iscensätta lärande : Lärares reflektioner över det pedagogiska arbetet i en konstnärlig kontext

    Författare :Els-Mari Törnquist; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; externalization; performance; participation; community; collective; individual; creating; learning; æsthetics; a musical production ; context; social; artistic; Music education; pedagogical work; Pedagogy; didactics; Pedagogik; Didaktik; Music education;

    Sammanfattning : The present thesis examines the meeting between the artistic and the pedagogical dimensions in the work of teachers. The main aim is to describe the learning in practice, emerging from a collective creative process. The point of departure is teachers' experience of a musical-production as part of the pedagogical work in school. LÄS MER

  2. 7. När kulturer spelar med i klassrummet : En sociokulturell studie av ungdomars lärande i musik

    Författare :Annette Mars; Sidsel Karlsen; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker ungdomars lärande i musik utifrån ett sociokulturellt perspektiv. De två delstudierna är genomförda med en teoretisk utgångspunkt som gör gällande att människor lär sig musik i samspel med andra människor samt att de använder sig av medierande verktyg i de lärsituationer de deltar i, vidare involveras den proximala utvecklingszonen, samt muntlig och skriftlig lärandekultur. LÄS MER

  3. 8. Att skapa ordning för det etetiska i skolan. Diskursiva positioneringar i samtal med lärare och skolledare : [Bringing order to aesthetics in school]

    Författare :Monica Lindgren; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Music education; aesthetics; school; pupils; teacher; education; construction; discourse; power;

    Sammanfattning : Recent rhetoric on aesthetic activities of the school has gained an increasingly large scope over the last few decades in Swedish texts on educational politics and educat-ional science. In relation to the questioning of the Government-controlled school, the field of school and aesthetics is studied from an interest in how ideals of knowledge are created and preserved through specific control strategies. LÄS MER

  4. 9. Ask and distract : Data-driven methods for the automatic generation of multiple-choice reading comprehension questions from Swedish texts

    Författare :Dmytro Kalpakchi; Johan Boye; Joakim Nivre; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; multiple choice questions; question generation; distractor generation; reading comprehension; second-language learners; L2 learning; Natural Language Generation; flervalsfrågor; frågegenerering; distraktorsgenerering; läsförståelse; andraspråkslärande; L2-inlärning; Natural Language Generation; Speech and Music Communication; Tal- och musikkommunikation;

    Sammanfattning : Multiple choice questions (MCQs) are widely used for summative assessment in many different subjects. The tasks in this format are particularly appealing because they can be graded swiftly and automatically. LÄS MER

  5. 10. Bodies to suit the music : Depictions in opera rehearsals

    Författare :Agnes Löfgren; Leelo Keevallik; Angelika Linke; Emily Hofstetter; Beatrice Szczepek Reed; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Opera rehearsals; Social interaction; Multimodal interaction analysis; Ethnomethodological conversation analysis; Depictions; Multimodal gestalts; Proposals; Joint decision-making; Deontic rights; Joint activities; Co-operative action; Interactional histories; Operarepetitioner; Social interaktion; Multimodal interaktionsanalys; Etnometodologisk samtalsanalys; Gestaltningar; Multimodala gestalter; Förslag; Gemensamt beslutsfattande; Deontiska rättigheter; Gemensamma aktiviteter; Interaktionella historier;

    Sammanfattning : This thesis investigates how participants in 20 hours of video-recorded scenic opera rehearsals make use of depictions (Clark, 2016), a communicative strategy based on iconicity, to create performance bodies, i.e. what the performers should do on stage to music. LÄS MER