Sökning: "Angelika Linke"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden Angelika Linke.
1. ‘Collaborative Competition’ : Stance-taking and Positioning in the European Parliament
Sammanfattning : The European Parliament (EP) is the scene where certain issues concerning over 500 million ‘Europeans’ are publicly debated and where politically relevant groupings are discursively coconstructed. While the Members of the Parliament (MEPs) pursue their political agendas, intergroup boundaries are drawn, reinforced, and/or transgressed. LÄS MER
2. Svensk-franska förhandlingar : Bland sprätthökar och franska flugor i svenskt 1700-tal
Sammanfattning : Den här avhandlingen tar till syfte att närmare förklara hur det i svensk 1700-talslitteratur vanligt förekommande satiriska porträtterandet av en landsman som har låtit sig påverkas av fransk kultur, i seder, språk och mode, på sådant sätt att han har blivit en ”sprätthök”, utgör en kritik av det franska kulturinflytandet. Avhandlingen visar också hur det kritiska förhållningssättet till det franska kulturinflytandet, som kanaliseras i beskrivningarna av sprätthöksfigurens förfranskade later, är inbegripet i diskurser om nationell tillhörighet, kultur, moral och språk. LÄS MER
3. Bodies to suit the music : Depictions in opera rehearsals
Sammanfattning : This thesis investigates how participants in 20 hours of video-recorded scenic opera rehearsals make use of depictions (Clark, 2016), a communicative strategy based on iconicity, to create performance bodies, i.e. what the performers should do on stage to music. LÄS MER
4. Fokus ålder : betydelserelationer och betydelseförändring i användning
Sammanfattning : The aim of this thesis is to study how words denoting age are used in newspaper texts. I have chosen mainly to study the following Swedish focus words for females and males of different ages (flicka, kvinna, tjej, dam; pojke, man, kille and herre) as they relate to age. LÄS MER
5. Performing Bilingualism in Wales with the Spotlight on Welsh : A Study of Language Policy and the Language Practices of Young People in Bilingual Education
Sammanfattning : The recently established National Assembly for Wales (with the vision of a “truly bilingual Wales”) and bilingual schools are but two major sites in which bilingualism is reconstituting and repackaging Welsh.By close examination of the discourse(s) of language policy texts, the public discourse of one bilingual secondary school and the discussions of four focus groups composed of pupils from the same school, this study identifies three types of discourse which are particularly salient in contemporary Wales: a globalising discourse, a nationalist discourse and an ecology-of-language discourse. LÄS MER