Sökning: "school practice"
Visar resultat 31 - 35 av 715 avhandlingar innehållade orden school practice.
31. Interventions with dance, yoga, and mindfulness to improve mental health among children and adolescents
Sammanfattning : .... LÄS MER
32. Att ta plats och göra skillnad : skolbibliotekariepraktiker i framgångsrika verksamheter
Sammanfattning : Avhandlingen är en sammanläggningsavhandling bestående av fyra artiklar på engelska och en kappa på svenska. För avhandlingsstudien intervjuades 22 skolbibliotekarier som arbetade på framgångsrika skolbibliotek i svenska högstadie- och gymnasieskolor. LÄS MER
33. Spelet runt datorn: Datoranvändande som meningsskapande praktik i förskolan
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the computer using practice within pre-school activity, or more specifically, to study aspects of meaning-making as afforded when the computer is in use in pre-school. In the study a socio-cultural perspective is used as the point of departure combined with an Ecological approach to visual perception and Positioning theory. LÄS MER
34. Historiska resonemang på mellanstadiet : En designbaserad studie för att utveckla undervisningen
Sammanfattning : Den här studien tar sin utgångspunkt i en av de förändringar som införandet av läroplanen 2011 innebar, nämligen att mellanstadieelever ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att föra historiska resonemang. Syftet är att bidra med kunskap om relationen mellan lärares planering för och mellanstadieelevers utveckling av historiskt resonerande och ämneslitteracitet. LÄS MER
35. Är det bara jag? Om sexism och rasism i läkarutbildningens vardag : erfarenheter, förklaringar och strategier bland läkarstudenter
Sammanfattning : Background: Medical education is characterized by unequal conditions for women/men and white/racialized students. Even subtle interactional processes of inclusion and exclusion convey messages about who rightfully belongs in medical school. Insights into these processes, though, are scarce – especially in the Swedish context. LÄS MER