Sökning: "national value"

Visar resultat 6 - 10 av 409 avhandlingar innehållade orden national value.

  1. 6. National environmental evaluation systems : guiding towards sustainability?

    Författare :Magnus Larsson; Anders Hanberger; Katarina Eckerberg; Daniel Larsson; Per Mickwitz; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; environmental evaluation; evaluation systems; evaluation use; sustainable development; program theory; stakeholders; environmental policy;

    Sammanfattning : Background: Dealing with environmental threats is one of the largest, if not the largest, challenge contemporary societies face. One way to better deal with this challenge would be to produce knowledge that can be used to improve environmental work and environmental policy and thus ultimately contribute to sustainable development. LÄS MER

  2. 7. Dimensions of validity : studies of the Swedish national tests in mathematics

    Författare :Anna Lind Pantzare; Christina Wikström; Per-Erik Lyrén; Gordon Stobart; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; national tests; validity; interrater reliability; standard setting; linking; subscores; test development; didactics of educational measurement; beteendevetenskapliga mätningar;

    Sammanfattning : The main purpose for the Swedish national tests was from the beginning to provide exemplary assessments in a subject and support teachers when interpreting the syllabus. Today, their main purpose is to provide an important basis for teachers when grading their students. LÄS MER

  3. 8. Proportionalitetsbegreppet i den svenska gymnasiematematiken – en studie om läromedel och nationella prov : [The Concept of Proportionality in the Swedish Upper Secondary School Mathematics – a Study of Textbooks and National Examinations]

    Författare :Anna L.V. Lundberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Proportion; upper secondary school; textbooks; national course tests; curriculum; ATD; The anthropological theory of the didactics; missing value; numerical comparison; Qualitative prediction and comparison Nyckelord sv : Proportionalitets begreppet; proportionalitet; Matematik A; gymnasiet; läromedel; nationella prov; läroplaner; Lpf 94; ATD; reguladetri; saknat värde; missing value; numerical comparison; Qualitative prediction and comparison;

    Sammanfattning : Proportionalitet är ett centralt begrepp i skolmatematiken. Begreppet introduceras i de lägre stadierna och återkommer i så gott som samtliga kurser från årskurs 9 tillsista kursen på gymnasiet. Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka hur det matematiska begreppet proportionalitet hanteras i den svenska gymnasieskolan. LÄS MER

  4. 9. Nordisk mervärdesskatterätt : behandlingen av utländska företag, varor eller tjänster inom ramen för nationella lagar

    Författare :Björn Westberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mervärdesskatt; juridik; lagstiftning; Norden; Sverige; LAW JURISPRUDENCE; Financial law;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Samverkan lärosäte-skola : en studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart

    Författare :Lena Öijen; Tomas Englund; Andreas Bergh; Karin Rönnerman; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Regional Development Centre RUC ; education policy; collaboration; higher education institution HEI ; school education; ideal type; need; value; actor.; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis is a study of a phenomenon in Swedish education: the RegionalDevelopment Centre (Regionalt utvecklingscentrum, RUC). Insetting up RUC, the Swedish state’s original intention was to enhancecollaboration between teacher education and training, research andschool development. LÄS MER