Sökning: "folk high schools"
Visar resultat 16 - 20 av 23 avhandlingar innehållade orden folk high schools.
16. Skolning i jazz : Värde, selektion och studiekarriär vid folkhögskolornas musiklinjer
Sammanfattning : Avhandlingen består av fyra empiriskt orienterade artiklar där studiekarriärer till och från folkhögskolornas musiklinjer studeras. Med utgångspunkt i relationell utbildningssociologi, metodologiskt såväl som teoretiskt, analyseras musiklinjernas sociala rekrytering, inträdesregler och relation till högre utbildning och professionella musikfält. LÄS MER
17. Medborgaren som pedagogiskt projekt
Sammanfattning : Pedagogic practice often involves preparing the student for different roles in society as well as personal development. The aim of the thesis is to investigate how the concept citizen is understood by single individuals and is shaped in pedagogic practice. LÄS MER
18. Strövtåg i komponerandets landskap : tre studier av komponerande med hjälp av dator och musikteknologi
Sammanfattning : The purpose of the thesis is to make visible and to give an insight in composing processes leading up to new music compositions. The overarching purpose was to study how men and women composed music with the aid of computers and music technology, and how they talked about their composing. The thesis is divided into three parts. LÄS MER
19. Att studera och bli bedömd : Empiriska och teoretiska perspektiv på gymnasie- och vuxenstuderandes sätt att erfara studier och bedömningar
Sammanfattning : This dissertation is focussing on students’ experiences of assessments, which means that the assessments are related to studying. The assessments particularly investigated are the main types of assessments used in the application and selection for higher education in Sweden – the grading in schools on secondary level, and the Swedish Scholastic Aptitude Test (SweSAT). LÄS MER
20. Epistemic beliefs among upper-secondary students in education for sustainable development
Sammanfattning : This research project explores an educational context through two approaches. The first analyses the interpretability and role of the concept of sustainable development according to the writings of four syllabuses in the curriculum for Swedish compulsory school. LÄS MER