Sökning: "flexible work"

Visar resultat 11 - 15 av 730 avhandlingar innehållade orden flexible work.

  1. 11. The Quest for the Room of Requirement - Why Some Activity-based Flexible Offices Work While Others Do Not

    Författare :Maral Babapour Chafi; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Activity-based working ABW ; Appropriation and adoption of innovations; Office ergonomics; Activity Theory; Process evaluation; Occupational Health Safety OHS ; Workspace design.;

    Sammanfattning : The overarching purpose of this thesis is to develop further knowledge of the consequences of relocating to Activity-based Flexible Offices (AFOs). As workspace design innovations, AFOs are increasingly implemented in organisations. AFOs comprise a variety of workspaces for employees to choose from depending on their preferences or activities. LÄS MER

  2. 12. Att skapa mål och mening i vakuumland : Om socialt arbete i en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga

    Författare :Daniel Olof Wiedel; Martin Molin; Urban Markström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Activation; Municipal labour market units; social work; ethnography; organization; interactions; adolescents; Aktivering; Kommunala arbetsmarknadsinsatser; socialt arbete etnografi; organisering; interaktioner; unga; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om det sociala arbetet inom en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga (16–29 år). Avhandlingens syfte är att beskriva och förstå hur socialarbetare, som arbetar i en arbetsmarknadsinsats för unga, tolkar och använder ungas erfarenheter och önskningar i relation till organisatoriska villkor. LÄS MER

  3. 13. Gymnasielärares mentorshandlingar. En verksamhetsteoretisk studie om lärararbete i förändring : Upper Secondary Teachers’ Mentoring Actions. An Activity-Theoretical Study about Changes in Teachers’ Work

    Författare :Helena Wallström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers work; upper secondary school; activity theory; mentoring; individualisation; mass education; marketisation;

    Sammanfattning : This thesis sheds light on Swedish teachers’ work in upper secondary school during times of restructuring. The aim of the study is to examine what teachers try to accomplish in their activities besides classroom teaching, here termed mentoring work. LÄS MER

  4. 14. EFFICIENCY OF FLEXIBLE FIXTURES: DESIGN AND CONTROL

    Författare :Ilker Erdem; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; control; design; fixture; assembly; manufacturing; efficiency; flexible; production;

    Sammanfattning : The manufacturing industries have been using flexible production technologies to meet the demand for customisation. As a part of production, fixtures have remained limited to dedicated technologies, even though numerous flexible fixtures have been studied and proposed by both academia and industry. LÄS MER

  5. 15. Lärande i arbetslivets övergångar

    Författare :Marie Gunnarsson; Magnus Söderström; Liselott Aarsand; Margareta Ekberg; Elsie Anderberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; work-life; work-life transitions; work-life insecurity; everyday learning; employability; life-long learning; lay-off survivors; lay-off victims; uppsagda; kvarvarande; arbetsliv; vardagslärande; arbetsosäkerhet; övergångar i arbetslivet; anställningsbarhet; livslångt lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Over the course of the last few decades, work-life has changed and now includes a higher degree of instability and insecurity. This thesis takes this change as its starting point, aiming to understand the ways in which individuals manage involuntary work-life transitions at the workplace, in terms of learning. LÄS MER