Sökning: "language learn-ing"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden language learn-ing.

  1. 1. The Road From Damascus : New Arrival Immigrant Families and The Swedish Preschool

    Författare :Wiji Bohme Shomary; Anne-Li Lindgren; Elie Wardini; Millei Szuzsanna; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; new arrival immigrant families; preschool; criti-cal discourse analysis; state preschool political discourse; language learn-ing; belonging; agency; Förskoledidaktik; nyanlända invandrarfamiljer; förskola; kritisk diskursanalys; statlig förskolepolitisk diskurs; språkinlärning; tillhörighet; agens; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to examine the perceptions that new arrival immigrant families have of Swedish preschool, and the perceptions of these families as expressed by the Swedish state preschool political discourse over the last fifty-year period. For this purpose, the study uses critical discourse analysis, as proposed by Norman Fairclough. LÄS MER

  2. 2. Mathematics classroom talk in a migrating world : synthesizing epistemological dimensions

    Författare :Ulrika Ryan; Malmö universitet; []
    Nyckelord :Language diversity; multilingualism; epistemology; mathematics education; inferentialism; meta-understanding of language diversity;

    Sammanfattning : This thesis is an expedition into and beyond students’ mathematics talk in classrooms framed by migration as a matter of dichotomization betweennamed languages and (in)formal aspects of one fixed mathematics. It is an attempt to make sense of how students grapple with and move about thedivides that those dichotomizations shapes. LÄS MER

  3. 3. Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande : En praxisorienterad studie med utgångspunkt i skolpraktiken

    Författare :Catharina Tjernberg; Eva Heimdahl Mattson; Mats Myrberg; Ulf Fredriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; reading and writing education; teacher competence; professional reflective skills; dyslexia; language development; praxis-oriented; läs- och skrivlärande; lärarskicklighet; handlingsreflektion; dyslexi; språkutveckling; praxisorienterad; läs- och skrivlärande; lärarskicklighet; handlingsreflektion; dyslexi; språkutveckling; praxisorienterad; Education; Pedagogik; specialpedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to analyse the factors underlying successful reading and writing education and the educational conditions promoting reflective didactic skills, focusing on the students’ develop­ment of reading and writing abilities. Large international surveys indicate that the consensus concerning read­ing and writing education achieved by science during the past decade has had limit­ed impact on class­room activities. LÄS MER

  4. 4. Bedömning av professionella samtal : en studie av undervisning och bedömning av tandläkarstudenters patientsamtal

    Författare :Henriette Lucander; Malmö universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna licentiatuppsats bidrar med ett förslag till ett systematiskt upplägg av undervisning och bedömning av tandläkarstudenters professionella samtal med patient. Det systematiska upplägget baseras på fem delar:struktur för kommunikationsövning: identifiera, analysera, kommunicera och reflektera. LÄS MER