Sökning: "brochures"

Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade ordet brochures.

  1. 1. Normaliserade föräldrar : en undersökning av Försäkringskassans broschyrer 1974–2007

    Författare :Lena Lind Palicki; Håkan Åbrink; Gunilla Byrman; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Försäkringskassan; Swedish Social Insurance Agency; parental leave; intersectionality; discourse analysis; normalisation; brochures; deixis; address; governmentality; Swedish; authority language; feminist discourse analysis; categorisation; Försäkringskassan; föräldraledighet; intersektionalitet; diskursanalys; normalisering; broschyrer; deixis; tilltal; governmentalitet; svenska; myndighetsspråk; språk och kön; feministisk diskursanalys; kategorisering; Swedish language; Svenska språket; Svenska språket; Swedish Language;

    Sammanfattning : The main purpose of this dissertation is to analyse and identify problems arising from the Swedish Social Insurance Agency’s (SSIA) perceptions of parents, as they appear in the brochures targeted at expectant or new parents between 1974 and 2007. The aim is to distinguish who are being pointed out, constructed, and normalised as parents; and to analyse the functions of the recipients and the senders respectively. LÄS MER

  2. 2. Noun Phrases in British Tourist Brochures: A Corpus-Based Study and Semantic Features

    Författare :Tore Nilsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; English language; Corpus; English language; Engelska språket;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Photographic Messages in Tourism Advertising. Advertisers’ Planning for the Production of as well as Potential Tourists’ Interpretation of Photographic Messages in Tourist Brochures

    Författare :Sanja Vujicic; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Advertising; Communication; Informational and transformational advertising; Message; Photograph; Semiotics; Strategy; Travel Motivation; Tourism;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Kommunikativa strategier i texter om tobaksavvänjning : Innehåll, argumentation och modelläsare

    Författare :Astrid Skoglund; Gunilla Byrman; Orla Vigsø; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish language; critical discourse analysis; smoking cessation; public health education; new rhetoric; argumentation; model reader; motivational interviewing; Svenska språket; kritisk diskursanalys; rökavvänjning; folkhälsoupplysning; nyretorik; argumentation; modelläsare; motiverande samtal; Swedish; Svenska språket Nordiska språk;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to examine the content and communicative strategies in texts used in a project on tobacco policy delegated by the Swedish government to the National Institute of Public Health (“The National Tobacco Assignment 2008–2010”). The study uses communicative strategies as an umbrella term for the way the texts fulfil the political assignment through adaptation to suit different receivers in a discursive practice with set guidelines for communication between experts and users, and how these strategies are visible in the studied texts. LÄS MER

  5. 5. Knowledge of periodontal disease before and after a mass media campaign targeting periodontitis

    Författare :Carina Mårtensson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : Syftet var att utvärdera om en massmedia kampanj ökar kunskapen om diagnos, symptom och behandling av parodontit och att analysera kunskap i förhållande till sociala faktorer, användande av tandvård och uppfattning om oral hälsa. Kampanjen utarbetades av Svenska Parodontologiföreningen och genomfördes via tidningsartiklar, radio, TV program och broschyrer som kunde rekvireras av tandvårdskliniker. LÄS MER