Sökning: "Sign"

Visar resultat 16 - 20 av 634 avhandlingar innehållade ordet Sign.

  1. 16. Traffic and Road Sign Recognition

    Författare :Hasan Fleyeh; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :Traffic signs; color segmentation; recognition;

    Sammanfattning : This thesis presents a system to recognise and classify road and traffic signs for the purpose of developing an inventory of them which could assist the highway engineers’ tasks of updating and maintaining them. It uses images taken by a camera from a moving vehicle. LÄS MER

  2. 17. Tre texter om förskjutningens estetik. Dislokation och autonomi

    Författare :Lars-Henrik Ståhl; Institutionen för arkitektur och byggd miljö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; interior design; Architecture; Formalism; Deconstruction; Text; Sign; Metaphysics; Incompleteness; Deviation; Dislocation; Aesthetics; Arkitektur; inredningsarkitektur;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation Three texts on the aesthetics of dislocation , is to show and discuss some aspects of aesthetics with regard to the concepts of deviation, dislocation and incompleteness. The dissertation consists of three different parts, which can be read separately and without any preferable sequence. LÄS MER

  3. 18. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum

    Författare :Camilla Lindahl; Bengt-Olov Molander; Inger Lindberg; Anders Jakobsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Science education; multilingualism; sign language; multimodality; social semiotics; dialogic teaching; translanguaging; scaffolding; Naturvetenskapsämnenas didaktik; flerspråkighet; teckenspråk; multimodalitet; socialsemiotik; dialogisk undervisning; translanguaging; stöttning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER

  4. 19. Signs for Developing Reading : Sign Language and Reading Development in Deaf and Hard-of-Hearing Children

    Författare :Emil Holmer; Mikael Heimann; Mary Rudner; Ruth Campbell; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Deaf and hard-of-hearing; intervention; sign language; reading development; word reading; reading comprehension; working memory; imitation; Theory of Mind; Döva och hörselskadade barn; intervention; teckenspråk; läsutveckling; ordläsning; läsförståelse; arbetsminne; imitation; Theory of Mind;

    Sammanfattning : Reading development is supported by strong language skills, not least in deaf and hard-of-hearing (DHH) children. The work in the present thesis investigates reading development in DHH children who use sign language, attend Regional Special Needs Schools (RSNS) in Sweden and are learning to read. LÄS MER

  5. 20. Modalities of Mind : Modality-specific and nonmodality-specific aspects of working memory for sign and speech

    Författare :Mary Rudner; Jerker Rönnberg; Alan Baddeley; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Cognition; sign language; working memory; fMRI; PET; disability research; Korttidsminne; teckenspråk; Cognitive science; Kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : Language processing is underpinned by working memory and while working memory for signed languages has been shown to display some of the characteristics of working memory for speech-based languages, there are a range of anomalous effects related to the inherently visuospatial modality of signed languages. On the basis of these effects, four research questions were addressed in a series of studies:1. LÄS MER