Sökning: "STUDIER PÅ GYMNASIET"

Visar resultat 16 - 20 av 32 avhandlingar innehållade orden STUDIER PÅ GYMNASIET.

  1. 16. Flipp i tal och handling : En fallstudie om undervisningsmetoden flipp i tre gymnasielärares tal och handling

    Författare :Karen Stormats; Tarja Alatalo; Michael Tengberg; Monika Vinterek; Catarina Pleyer-Koro; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Flipped Classroom; Philosophy of education; Social constructivism; Progressivism; Dewey; active students; individualization.; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Flipped Classroom (flipp) is described in both school and scientific contexts as a new teaching method where the individual pupil and her active learning is placed at the center and where lesson time to a greater extent is used for discussion and laboratory work, while information gathering takes place outside lesson time via ICT. Flipp has in recent years become widely spread in Sweden, which is why it is interesting to investigate flipp in a Swedish context. LÄS MER

  2. 17. Att begripliggöra det förflutna : En studie av hur åtta historielärare i samtal och planering föreställer sig historieundervisning inriktad mot att motverka fragmentering

    Författare :Rickard Nordkvist; Bengt Schüllerqvist; Thomas Nygren; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history teaching; fragmentation; big picture history; educational design research; teaching strategy; upper secondary school; Historia 1a1; Historieundervisning; fragmentering; big picture history; skolutvecklingsforskning; undervisningsstrategi; gymnasieskola; Historia 1a1; History; Historia;

    Sammanfattning : Fragmentation refers to the difficulties that students face when attempting to utilise substantive knowledge to make a useable big picture of the past. What possibilities are there to prevent fragmentation, within the framework of regular history teaching in school? In this thesis I tackle this question with interest in teaching methods proposed by history teachers. LÄS MER

  3. 18. Education, Health, and Earnings – Type 1 Diabetes in Children and Young Adults

    Författare :Ida Lovén; Nationalekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Siblings; Family formation; Type 1 diabetes; Education; Earnings; Health;

    Sammanfattning : This thesis consists of four independent exploratory research papers contributing to the economic literature on child and adolescent health, and adult educational and labor market outcomes. Each paper considers type 1 diabetes and focuses on onset over a specific age span. LÄS MER

  4. 19. "Enligt fysiken eller enligt mig själv?" : gymnasieelever, fysiken och grundantaganden om världen

    Författare :Lena Hansson; Learning in Science and Mathematics (LISMA); []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras elevers grundantaganden om världen, samt de grundantaganden som eleverna förknippar med fysiken. Det är utifrån de grundantaganden vi gör om hur världen är beskaffad som vi försöker tolka och förstå nya fenomen och företeelser vi möter, t.ex. i den naturvetenskapliga undervisningen. LÄS MER

  5. 20. Kemistudenters föreställningar om entalpi och relaterade begrepp

    Författare :Tor Nilsson; Hans Niedderer; Kjell Waltersson; Roland Kjellander; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :enthalpy; thermodynamics; chemistry; chemistry education; conceptions; higher education; entalpi; termodynamik; kemi; kemididaktik; ämnesdidaktik; föreställningar; begrepp; begreppsbildning; högre utbildning; naturvetenskapernas och teknikens didaktik; naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to construct undergraduate chemistry students’ conceptions of enthalpy and its change, internal energy and its change, heat and work. Conceptions make it possible to identify students’ problems with the taught content. How students’ exam results are affected by qualitative/conceptual questions was also investigated. LÄS MER