Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 405 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Planering och hållbar bebyggelseutveckling i ett energi- och klimatperspektiv
Sammanfattning : ”Det kommunala planmonopolet” gör att kommunerna är viktiga aktörer i utmaningen att minska energianvändning och klimatpåverkan inom bebyggelse- och transportsektorerna, vilka står för en övervägande del av landets totala energianvändning. Den största potentialen i kommunernas planering och reglering av ny bebyggelse ligger i möjligheten att påverka bebyggelsens lokalisering och täthet, vilket har betydelse för resandets omfattning och val av transportsätt. LÄS MER
17. Rumslig legitimitet : när hållbar utveckling medvetandegörs
Sammanfattning : The political ambition for sustainable development is dependent on new attitudes and behaviors, as well as new physical environments. Sustainable development has, therefore, become increasingly important to analyze and describe within the fields of planning, urban design, and architecture to contribute to a positive attitude and to gain democratic approval throughout society. LÄS MER
18. PLANERING FÖR HÅLLBAR UTVECKLING : Dilemman för kommunala översiktsplanerare
Sammanfattning : ABSTRACT Planning for Sustainable Development - Dilemmas for local authority planners This thesis for the degree of licentiate in regional planning at the Royal Institute for Technol-ogy is a study of certain aspects of the profession of comprehensive planners in Sweden. The empirical background of the thesis is an interview study of 15 Swedish local authority plan-ners noted for their professional commitment in working for a more sustainable society. LÄS MER
19. Gymnasieelevers diskussioner utifrån hållbar utveckling : meningsskapande, naturkunskapande, demokratiskapande
Sammanfattning : In this thesis the focus is on upper secondary school students’ meaning-making in sustainability in science civic education. The aim is to study how meaning is created, if/how natural science is used and how democratic participation is constructed in students’ group discussions. LÄS MER
20. Naturvetenskaplig utbildning för demokrati och hållbar utveckling : licentiatavhandling i Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning
Sammanfattning : This licentiate dissertation is about the democratic aspects of science education. 264 student teachers provided their written reflections on various arguments for scientific knowledge and literacy, often situating these in relation to their own school experiences. LÄS MER