Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföring och inköp av konsulttjänster : en studie av egenskaper och beteenden i producenttjänstmarknader

    Författare :Evert Gummesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande produktutveckling i tjänsteintensiva företag : en kvalitativ och vardagsorienterad studie om produktutvecklingsarbete i en era när kunder i allt högre grad betalar för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter

    Författare :Karin Dahlström; Evert Gummesson; Jan Mattsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Produktutveckling; tjänsteutveckling; tjänsteintensiva företag; värdeskapande; service management; kvalitet; kunskap meningsskapande; tjänsteinnovation; Business Administration; företagsekonomi; Politics; Economy and the Organization of Society;

    Sammanfattning : Kunder betalar i allt högre grad för ogripbara, men ändå högst förnimbara och värdeskapande, aspekter. Viktiga sådana aspekter är tjänster och service, men även aspekter av sinnlig, emotionell, ekonomisk, upplevelsemässig, etisk, estetisk, miljömässig, kvalitetsmässig, identitetsstärkande, social och kulturell karaktär. LÄS MER

  3. 3. Självbeskrivning och tjänstekognition : Om processkartläggning på Arbetsförmedlingen

    Författare :Martin Fransson; Per Norling; Johan Quist; Per Echeverri; Evert Gummesson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business-process modelling; continuous improvements; service cognition; service development; TQM; designed conversations; implementation; organizational change; organizational cognition; organizational design; organizational development; participatory design; self-assessment; Gruppsamtal; implementering; kognitiv organisationsteori; kvalitetsutveckling; organisationsförändring; organisationsutveckling; organisering; processkartläggning; självbeskrivning; strategisk styrning; ständiga förbättringar; tjänstekognition; tjänsteutveckling; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : When duties are documented, new ideas are often created regarding how the work should be carried out. Writing is an important source of development, but unfortunately the possibilities are limited when it comes to transferring new ways of thinking to personnel. As with organizational change in general, employees tend to neglect new instructions. LÄS MER

  4. 4. The Transcendent Organization : A treatise on consciousness in organizations: theoretical discussion, conceptual development and empirical studies

    Författare :Bengt Gustavsson; Evert Gummesson; Gerrit Broekstra; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; företagsekonomi; Business Administration;

    Sammanfattning : Organizations are human constructs, and unless the organizational analysis takes into account a wider discussion of the relationship between the subject and the object the analysis ends up in relativism, anarchism, and confusion. There is a danger when we make the organization objective to such extent that it is viewed as an entity outside ourselves. LÄS MER

  5. 5. Hur bra är våra processer? : Värdering av den inre effektiviteten

    Författare :Conny Johanzon; Claes M. Hultman; Evert Gummesson; Owe L. Johansson; Everth Larsson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Service process; efficiency; productivity; measurement processes; evaluation processes; Tjänsteprocesser; effektivitet; produktivitet; mätning; värdering; Business Studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : This study investigates possibilities for measuring efficiency in service processes. Although there has been considerable research around service processes over the last 25 years, concepts of measurement and evaluation of service processes are rare. LÄS MER