Sökning: "studenter lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 50 avhandlingar innehållade orden studenter lärande.

  1. 1. Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring

    Författare :Malin Jansson; Stefan Hrastinski; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Jennifer Richardson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : The use of online technologies has made education more accessible. In online education, there are increased expectations for students to be self-directed and take responsibility for their learning. Research has also shown that students can benefit from learning from each other. LÄS MER

  2. 2. The making of the engineering student : A study examining the societal and cultural production of the subject, the engineering student

    Författare :Patricia Kingdon; Lars Geschwind; Sven Ove Hansson; Ulf Olsson; Maria Andrée; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Engineering education; recruitment to engineering education; broadening of the recruitment base to higher education; power and knowledge; underrepresented student groups at technical universities; Nyckelord: civilingenjörsutbildningen; högskoleingenjörsutbildningen; rekryteringen till tekniska utbildningar i högre utbildning. makt och kunskap; underrepresterade studentgrupper. val av utbildning; rekrytering.; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation; Education and Communication in the Technological Sciences;

    Sammanfattning : AbstractThis thesis makes a novel and original contribution to the discourse surrounding engineering education, and how it can be made more accessible to underrepresented groups. The study includes two contexts representing two different perspectives. LÄS MER

  3. 3. Potentialen och rösterna i nätbaserade dialoger : Dialogiska och medierande redskap för lärande

    Författare :Lisbeth Amhag; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; dialog; samspel och lärande; datorstött samarbetslärande; nätbaserat lärande; kollektivt lärande; interaktivt lärande; lärande kommunikation;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har allt fler lärosäten över hela världen arrangerat distansutbildningar eller campusbundna kurser som helt eller delvis är organiserade med hjälp av nätbaserade lärmiljöer. Nätbaserade kurser har därmed blivit vanliga och viktiga mediala arenor inom högre utbildning, såväl i distansutbildningar som i campusbundna kursmoment. LÄS MER

  4. 4. Stökiga studenter : Social kontroll och identifikation vid universiteten i Uppsala, Dorpat och Åbo under 1600-talet

    Författare :Lars Geschwind; Dag Lindström; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; History; universities; students; social integration; social control; identity; academic jurisdiction; patriarcalism; corporation; honour; seventeenth century; Early Modern; fraternalism; Historia; History subjects; Historieämnen; historia; History; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation;

    Sammanfattning : The thesis focuses upon three universities in Sweden during its ‘Age of Greatness’, Uppsala, Dorpat and Åbo, with a special emphasis upon the universities academic jurisdiction. On the whole the universities saw State intervention as a useful tool in local conflicts with the surrounding town community but opposed that very same form of intervention when it tried to interfere in internal university matters. LÄS MER

  5. 5. Högskolestudenters lärande : Ett lärstrategiskt perspektiv på studier i psykologi

    Författare :Maria Öhrstedt; Petra Lindfors; Max Scheja; Tomas Jungert; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; approaches to learning; psychology; higher education; student perspective; lärstrategier; psykologi; högre utbildning; studentperspektiv; Psychology; psykologi;

    Sammanfattning : University students’ approaches to learning influence academic achievement and qualities in learning outcomes. Approaches to learning develop in a process where student factors interact with factors of the learning context. Students’ subjective perceptions of their learning environment seem to be crucial. LÄS MER