Sökning: "projekt arbete"
Visar resultat 16 - 20 av 135 avhandlingar innehållade orden projekt arbete.
16. En moral för hela världen? : en analys av Hans Küngs Projekt Weltethos
Sammanfattning : This dissertation analyzes the work on universal morality by the Swiss theologian Hans Küng. According to Küng, a universal morality can be formed out of the world's religions that can reconcile ideological, cultural and religious differences. LÄS MER
17. Värdet av kvinnlighet : Om validering som omvandlande praktik i arbete
Sammanfattning : In the thesis I explore validation as a transformative practice in work by starting from four standpoints in the development of new practices for validation in Sweden. I explore the practices, i.e. what people do in work all the time, in their specific situation. LÄS MER
18. Individual placement and support (IPS) i en socialpsykiatrisk kontext : en väg till arbete för personer med psykiskt funktionshinder?
Sammanfattning : Introduktion Delaktighet i arbete är för de allra flesta människor en önskad och viktig aktivitet av många olika anledningar, men för personer med en psykisk sjukdom är inklusionen i arbetslivet begränsad. I Sverige är en psykiatrisk diagnos den vanligaste orsaken till sjukskrivning och värst är situationen för unga personer (2011). LÄS MER
19. Incumbent Actors in Sectoral Transformations Towards Sustainability : A sociotechnical study of the European heavy commercial vehicles sector
Sammanfattning : Industrial sectors need to be transformed in response to the increasing demands for environmental sustainability as one of the greatest challenges in the modern times. In social science research, extensive efforts have been made over the recent decades to formulate comprehensive theories about transformation of various sectors such as energy, manufacturing, agriculture, food and transportation. LÄS MER
20. Att göra pedagogisk praktik tillsammans : Socialt samspel i förskolans vardag
Sammanfattning : Denna studies övergripande syfte är att åskådliggöra hur social interaktion mellan förskolepedagoger och barn i vardagliga förskoleaktiviteter genomförs och därigenom också visa hur pedagogisk praktik åstadkoms i samspelet. Mer specifikt analyseras hur det går till och vad som händer när interaktionen organiseras genom multimodalt handlande och fråga-svar-sekvenser, och hur dessa interaktionella fenomen kan tjäna pedagogiska syften. LÄS MER