Sökning: "place branding"

Visar resultat 26 - 28 av 28 avhandlingar innehållade orden place branding.

  1. 26. In the name of safety : power, politics and the constitutive effects of local governing practices in Sweden

    Författare :Jennie Brandén; Malin Rönnblom; Linda Sandberg; Christine Hudson; Emilia Palonen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Safety; unsafety; governmentality; political ethnography; public space; safety walks; participation; community; certification; security guards; private security; patrolling; Sweden; statskunskap; political science; genusvetenskap; gender studies;

    Sammanfattning : In a time of uncertainty and risk, safety has become an increasingly significant concern. In Sweden, a powerful discourse around public safety has developed in recent years, moving it to the top of the political agenda. LÄS MER

  2. 27. Hälsingegården i omvandling : en studie av världsarvsprocessen i Hälsingland

    Författare :Martin Paju; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social and Economic Geography; kulturgeografi;

    Sammanfattning : Under våren 2012 väntade ett stort antal människor runt om i landet på ett besked som bekräftade att ett antal jordbruksfastigheter och kulturmiljöer, i Gävleborgs län skulle kunde klassas som världsunika och föras upp på listan över världsarv. En lista vars innehåll styrs av konventionen om skydd av världens kultur- och naturarv, världsarvskonventionen, som är ett av FN-organet Unescos normativa instrument på natur- och kulturområdet. LÄS MER

  3. 28. Kustnära yrkesfiske i förändring : Från mångsysslare till entreprenör

    Författare :Malin Andersson; Avdelningen för modevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; tjänster; turismutveckling; småföretagande; etnografi; diskursteori; småskaligt fiske; turismföretagande; lokal kunskap; kust; värdskap; servicearbete; yrkesroll; kulturanalys; hållbart fiske; innovation; autenticitet; entreprenörskap; Inshore commerical fisheries; small business enterprising; fishers; sustainable fisheries; small-scale fisheries; tourism enterprising; coast; entrepreneurship; governance; local knowledge; hosting; hospitality; diversification; service production; service work; work role; culture analysis; ethnography; discourse theory; positioning; positions; authenitciy; metaphors;

    Sammanfattning : In this dissertation inshore commercial fisheries are being studied from a cultural analytical perspective with a focus on service production and hospitality. The dissertation title, ”Inshore commercial fisheries in change. LÄS MER