Sökning: "hållning"
Visar resultat 1 - 5 av 57 avhandlingar innehållade ordet hållning.
1. Tid för tillit : Kritiska ögonblick i rektorers vardagsarbete
Sammanfattning : This study focuses on principals’ leadership in the light of trust as a natural phenomenon. Trust has earlier been seen as a factor in management and organizations to create results. However, what leadership actions that principals and teachers perceive contribute to this trust has not been studied in a Swedish school context. LÄS MER
2. Till-tal och an-svar : En konstruktion av pedagogisk hållning
Sammanfattning : The aim of this study is to construct as philosophical conceptualization of pedagogical attitude. Founded on Martin Buber’s philosophy of dialogue, the construction suggested in the study takes on a normative character, thus understanding pedagogical attitude as a matter of pedagogical creed. LÄS MER
3. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning
Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER
4. Sverige och Koreakriget : en studie av Sveriges hållning till Koreakonflikten 1947-1953
Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyse the Swedish policy towards the Korean Conflict 1947–1953. “Swedish policy” means primarily the Swedish Government’s policy, but also the action taken by the Swedish Ministry for Foreign Affairs and the Swedish Defence Staff. LÄS MER
5. Takt och hållning - en relationell studie om det oberäkneliga i matematikundervisningen : Tact and stance – a relational study about the incalculable in mathematics teaching
Sammanfattning : This microethnographic classroom study takes its point of departure in the Convention on the Rights of the Child. It examines opportunities and obstacles for children to participate in democratic educational relationships, which in this context refers to the emergence of the students’ selves as unique persons. LÄS MER
