Sökning: "Språk skillnader"
Visar resultat 6 - 10 av 48 avhandlingar innehållade orden Språk skillnader.
6. Konzeptuelle Struktur und materielle Manifestation : Nominale Part-Whole-Konstruktionen aus einer typologischen Perspektive
Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the relation between intrasubjective mental representations – ‘conceptual structures’ – and their intersubjectively available material manifestation, in particular morphosyntactic representations. Such an investigation presupposes the analysis of not only extralinguistically established modules but also of structural levels that are inherent components of the language system. LÄS MER
7. Den synliggjorda vokabulären och praktiken. Gymnasieelevers akademiska skrivande på svenska
Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att bidra med nya kunskaper om hur akademiskt skrivande kan synliggöras och därmed användas didaktiskt genom dialogisk, metaspråklig undervisning. Avhandlingen syftar också till att bidra med nya kunskaper om vad ett annat undervisningsspråk än svenska kan ha för betydelse för gymnasieelevers skrivande på svenska. LÄS MER
8. Översättarens röst : en studie i den skönlitteräre översättarens roll med utgångspunkt i översättningar av Else Lundgren och Caj Lundgren
Sammanfattning : Whose text is a work of fiction in translation? The aim of this thesis is to examine what happens to a novel when it is translated from one language into another. By analysing the Swedish translations of six contemporary novels written in English I attempt to identify what I refer to as the translator´s voice. LÄS MER
9. Pamfletter! : En diskursiv praktik och dess strategier i tidig svensk politisk offentlighet
Sammanfattning : This thesis discusses argumentative strategies for legitimation and delegitimation in political pamphlets published in 1769 and in 1809–1810, each period representing the onset of democracy and freedom of the press. The aim of the study is twofold. LÄS MER
10. La sollicitation dans l'interaction exolingue en français
Sammanfattning : The aim of this study is to discuss how ?soliciting? (non-native speakers? requests of native speakers for help in how to express themselves in a foreign language) may play a part in the triggering of SPAs (Séquences Potentiellement Acquisitionnelles or ?learning?teaching sequences?). The beneficial effect of SPAs for learning is still controversial, since no correlation has yet been shown between the occurrence of SPAs and the development of linguistic competence. LÄS MER