Sökning: "Special Education"

Visar resultat 26 - 30 av 443 avhandlingar innehållade orden Special Education.

  1. 26. From Branes to Brains : On M-theory and Understanding Thermodynamics

    Författare :Tom W. Adawi; Jon Ogborn; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; M-theory; p-branes; supersymmetry; duality; heat and temperature; phenomenography; context; Physics Education Research; Fysik; Fysikens didaktik; Physics; Fysik; Materiefysik; Physics of Matter; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This thesis is concerned with research in both physics and physics education, and is divided into two parts.Part IString theory has been the leading candidate over the past few years for a theory that unifies all the fundamental forces of nature. LÄS MER

  2. 27. Delaktighet för elever med olika förkunskaper i matematik : en interdisciplinär studie om betydelsen av undervisningens utformning och genomförande för elevers lärande

    Författare :Anna Lövström; Johan Malmqvist; Constanta Olteanu; Gunilla Lindqvist; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inclusive education; interdisciplinary research; learning; learning study; mathematical discourse; participation; teaching; variation theory; whole numbers.; Education; Pedagogik; Special Education; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : This dissertation is about developing our knowledge of teaching and student learning through examining teaching that has been designed and implemented with in a learning study. Applying an interdisciplinary approach, this research builds knowledge of how teaching can be designed and implemented for young students with different prior knowledge of mathematics. LÄS MER

  3. 28. Att främja elevers teoretiska utforskande av bassystemet : En undervisningsutvecklande studie i matematik på mellanstadiet

    Författare :Marie Björk; Diana Berthén; Inger Eriksson; Mona Holmqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; base-ten system; Davydov; decimal system; learning activity; learning study; mathematics education; special education; theoretical thinking; bassystemet; Davydov; decimalsystemet; learning study; lärandeverksamhet; matematikundervisning; specialpedagogik; teoretiskt tänkande; tiobassystemet; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : Den här licentiatuppsatsen handlar om hur en undervisning kan främja elevers förståelse av tiobassystemet genom att de bjuds in till en undervisning där de kan delta i ett kollektivt utforskande av bassystemet, som en övergripande nivå av tiobassystemet. Syftet är att exemplifiera och diskutera hur en undervisning, som främjar elevernas möjligheter att utveckla ett tänkande om tiobassystemet på en generell eller övergripande nivå, kan utformas. LÄS MER

  4. 29. Skriftbruk i fordonsverkstaden : En studie av läs- och skrivstrategier i mötet med arbetslivets texter

    Författare :Helén Olofsson; Mara Westling Allodi; Gunilla Jansson; Anna-Lena Eriksson-Gustavsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; literacy practices; reading-and-writing strategies; working life; upper-secondary school; vocational education; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : The aim of the study was to describe the reading and writing activities that takes place in vehicle repair workshops and to elucidate how people experiencing low reading-and-writing ability describe their encounters with text in working life. Reading and writing are considered in the study from an educational-philosophical and special educational perspective. LÄS MER

  5. 30. (Special)pedagogik och social utslagning : Perspektivisering - möjligheter och dilemman

    Författare :Ulf Sivertun; Rolf Helldin; Gunnar Stangvik; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; special pedagogy; asymmetrical conditions of class and domination; exclusion; cooperation; documentation work; solidarity and democracy; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : In the thesis, the social and cultural states of communication in school are discussed, as they are expressed by school staffs and accounted for in different forms of school documents. Further, two projects of cooperation between the Stockholm Institute of Education (LHS) and school staffs of certain municipalities are described and analysed. LÄS MER