Sökning: "Kroksmark"
Visar resultat 1 - 5 av 15 avhandlingar innehållade ordet Kroksmark.
1. Fenomenografisk didaktik : Göteborg Studies In Educational Sciences 63
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Muscle strength and motor function in neuromuscular disorders. A clinical study of children and adolescents with spinal muscular atrophy, myotonic dystrophy, Duchenne muscular dystrophy and amyoplasia
Sammanfattning : Aim: The aims of this study were to investigate muscle strength and motor function in children and adolescents with four neuromuscular disorders; 1) spinal muscular atrophy (SMA), 2) myotonic dystrophy (DM), 3) Duchenne muscular dystrophy (DMD and 4) the amyoplasia form of arthrogryposis multiplex congenita. Further: 1) to analyze compensatory maneuvers due to muscle weakness in individuals with SMA, 2) to correlate motor function in individuals with DM with the size of the mutation, 3) to evaluate the long-term side effects and effects on muscle strength, motor function, vital capacity and development of scoliosis in boys with DMD treated with low-dose prednisone, and 4) to investigate how muscle strength and joint contractures affect motor function in individuals with amyoplasia and to relate current status to joint position at birth. LÄS MER
3. Handlingskompetens för hållbar utveckling : Tre berättelser om vägen dit
Sammanfattning : Studiens mål är att bidra till kunskapsutveckling om hur unga människor utvecklar handlingskompetens för hållbar utveckling. Med handlingskompetens för hållbar utveckling avses i studien vilja och förmåga att påverka livsstil och levnadsvillkor på ett sätt sominkluderar intergenerationellt och globalt ansvar. LÄS MER
4. Lärande & Metod : Lärstilsanpassad undervisning jämfört med traditionell undervisning i grammatik
Sammanfattning : .... LÄS MER
5. "Om man inte vill spela – då blir det jättesvårt" : en studie av en grupp förskolebarns musikaliska lärande i fiolspel
Sammanfattning : This dissertation project involved following a group of six pre-school children (five years old) in the first year of their learning the violin together and where their parents were present at the lessons. The purpose of the study was to generate a theory which could increase our understanding of how small children learn an instrument where their parents are present at the lessons. LÄS MER