Sökning: "Arbetssätt"

Visar resultat 11 - 15 av 173 avhandlingar innehållade ordet Arbetssätt.

  1. 11. Samhällskunskap som skolämne : målsättningar, kursinnehåll och arbetssätt på den grundläggande skolans högstadium

    Författare :Birger Bromsjö; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :Samhällskunskapsundervisning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Undersökande arbetssätt i NO-undervisningen i grundskolans tidigare årskurser

    Författare :Annie-Maj Johansson; Per-Olof Wickman; Marianne Ødegaard; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inquiry; primary school; curriculum; selective traditions; organizing purposes; ultimate purposes; proximate purposes; ends-in-view; principle of continuity; learning progression; science and technology for all; practical epistemology analysis; naturvetenskapsämnenas didaktik; Science Education; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This thesis deals with the use of inquiry-based approaches in primary school science. The aim is to investigate the goals and purposes that are constituted by the curriculum and by the teachers in interviews and through their teaching in the classroom. LÄS MER

  3. 13. Designdialoger i tidiga skeden. Arbetssätt och verktyg för kundengagerad arbetsplatsutformning

    Författare :Peter Fröst; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; arkitektur; medieinflytande; inredning; arbetsplatsutformning; arbetsmiljö; Design;

    Sammanfattning : Today, a new focus on the customer has been established in the building sector. The early phases of building projects has accordingly received greater attention in order to promote the implementation of quality, customer focus and longterm cost-effective real estate business. LÄS MER

  4. 14. Utbildning för hållbar utveckling ur ett lärarperspektiv : Ämnesbundna skillnader i gymnasieskolan

    Författare :Carola Borg; Hans-Olof Höglund; Niklas Gericke; Eva Bergman; Anders Arnqvist; Cecilia Lundholm; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Environmental education; Sustainable development; Teaching for sustainability; Teachers understanding; Upper secondary school; Subject -bound differences; Teaching traditions; Interdisciplinary Approach; Teaching methods; Miljöundervising; Hållbar utveckling; Undervsing för hållbar utveckling; Lärares förståelse; Gymnasieskolan; Ämnesbundna skillnader; Undervsingstraditioner; Ämnesövergripande arbetssätt; Undervsings metoder; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : This thesis investigates how teachers from different disciplines understand and implement education for sustainable development in their teaching. A nationwide questionnaire study was conducted with 3229 upper secondary school teachers representing 224 schools in Sweden. LÄS MER

  5. 15. När läroplan och tradition möts : Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del

    Författare :Torodd Lunde; Shu-Nu Chang Rundgren; Michal Drechsler; Erik Knain; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inquiry-based science teaching; laboratory work; teaching tradition; lower secondary; teacher professional development; undersökande arbetssätt; lärarfortbildning; undervisning; natururorienterande ämnen; laborationer; grundskolans senare del; läroplan; undervisningstradition; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The Swedish curricula for compulsory school science emphasize laboratory inquiry-based science teaching (IBST) to develop pupils’ critical thinking. In contrast, several studies indicate that teachers within the Swedish teaching tradition almost solely emphasize laboratory work as a way to gain students understanding of traditional science content. LÄS MER