Sökning: "undersökande arbetssätt"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden undersökande arbetssätt.

  1. 1. Begreppsbildning i ämnesövergripande och undersökande arbetssätt. : Studier av elevers arbete med miljöfrågor

    Författare :Karolina Österlind; Ola Halldén; Roger Säljö; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; concept formation; conceptual change; contextualization; thematically organised instruction; investigative approach; environmental issues; theoretical concepts; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This thesis examines how pupils in the upper level of compulsory school learn about environmental issues and related theoretical concepts in an instruction employing an investigative approach and thematically organised content. The results of the study give reason to question some central arguments supporting these designs of instruction. LÄS MER

  2. 2. När läroplan och tradition möts : Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del

    Författare :Torodd Lunde; Shu-Nu Chang Rundgren; Michal Drechsler; Erik Knain; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inquiry-based science teaching; laboratory work; teaching tradition; lower secondary; teacher professional development; undersökande arbetssätt; lärarfortbildning; undervisning; natururorienterande ämnen; laborationer; grundskolans senare del; läroplan; undervisningstradition; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The Swedish curricula for compulsory school science emphasize laboratory inquiry-based science teaching (IBST) to develop pupils’ critical thinking. In contrast, several studies indicate that teachers within the Swedish teaching tradition almost solely emphasize laboratory work as a way to gain students understanding of traditional science content. LÄS MER

  3. 3. Undersökande arbetssätt i NO-undervisningen i grundskolans tidigare årskurser

    Författare :Annie-Maj Johansson; Per-Olof Wickman; Marianne Ødegaard; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inquiry; primary school; curriculum; selective traditions; organizing purposes; ultimate purposes; proximate purposes; ends-in-view; principle of continuity; learning progression; science and technology for all; practical epistemology analysis; naturvetenskapsämnenas didaktik; Science Education; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This thesis deals with the use of inquiry-based approaches in primary school science. The aim is to investigate the goals and purposes that are constituted by the curriculum and by the teachers in interviews and through their teaching in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Att vördsamt värdesätta eller tryggt trotsa : Gymnasiefysiken, undervisningstraditioner och fysiklärares olika strategier för energiundervisning

    Författare :Susanne Engström; Peter Gustafsson; Carina Carlhed; Erik Dahlquist; Margareta Ekborg; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :naturvetenskapernas och teknikens didaktik; naturvetenskapernas och teknikens didaktik;

    Sammanfattning : Energiundervisning inom gymnasiets skolfysik ska enligt kursplaner inbegripa begreppsförståelse, undersökande arbetssätt och fysikkunskaper satta i sammanhang. Dessutom framhåller politiska dokument att fysikundervisningen ska inkludera hållbar utveckling som ett sätt att kontextualisera fysikkunskaper och bidra till elevers handlingskompetens. LÄS MER

  5. 5. GeoGebra, Enhancing Creative Mathematical Reasoning

    Författare :Jan Olsson; Carina Granberg; Johan Lithner; Kristina Juter; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Linjära funktioner; dynamiska programvaror; problemlösning; resonemang; Utbildning och lärande; Education and Learning;

    Sammanfattning : The thesis consists of four articles and this summarizing part. All parts have focused on bringing some insights into how to design a didactical situation including dynamic software (GeoGebra) to support students’ mathematical problem solving and creative reasoning as means for learning. The four included articles are:I. Granberg, C. LÄS MER