Sökning: "vad hur och varför"

Visar resultat 1 - 5 av 320 avhandlingar innehållade orden vad hur och varför.

  1. 1. Stadens struktur : varför och hur?

    Författare :Lena Eskilsson; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; city structure; transport; development control; power structure; actors; restrictions; Social geography; Socialgeografi; Stadsplanering; Town planning; built environment; Economics of development; Utvecklingsekonomi;

    Sammanfattning : Why do cities appear the way they do? What are the underlying forces that contribute to its built environment and transport system? What/whom are the factors/actors that influence the ways in which the city is shaped? How can the international differences in the shape of cities be explained? The driving forces that shape the city are numerous and complex. City structure, has through the ages, been influenced by new technologies, social agencies and planning ideals. LÄS MER

  2. 2. Arbetsmiljö och säkerhet : Praktikgemenskaper på könade byggarbetsplatser

    Författare :Maria Johansson; Lena Abrahamsson; Leif Berglund; Björn Samuelson; Lotta Dellve; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Human Work Sciences; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : Trots att många insatser genomförs är fortfarande anställda på byggarbetsplatser överrepresenterade i arbetsskadestatistiken. Avhandlingens övergripande syfte är att bidra till kunskap om varför byggarbetsplatser fortsätter att drabbas av en hög andel arbetsskador. LÄS MER

  3. 3. Vad, hur och varför i slöjdämnet : textillärares uppfattningar om innehåll och undervisning i relation till kursplanen

    Författare :Åsa Jeansson; Britt-Marie Styrke; Inger Landström; Anders Marner; Marléne Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers pedagogical thinking; teaching; PCK; knowledge requirements; craft education; interviews; textilslöjd; slöjdundervisning; Lgr11; kunskapskrav; kunskapsområdet slöjd; didaktiskt tänkande; didaktisk innehållskunskap; intervjuer; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The thesis deals with questions of how the purpose and content in the Swedish school subject Sloyd can be understood in the present, some years after a new curriculum came into effect in 2011. Through sloyd teachers’ stories of their knowledge and the historical traces that have left a mark on their teaching, such as older syllabuses and mediated experiences, the intention is to examine the pedagogical thinking that forms the classroom’s activities. LÄS MER

  4. 4. Managing chemotherapy risks : Learning from medication errors and developing a national knowledge source for chemotherapy regimens

    Författare :Ann-Sofie Fyhr; Ergonomi och aerosolteknologi; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Chemotherapy; Chemotherapy regimens; Medication errors; Patient safety; e-library; Standardisation; User evaluation; Usability; Chemotherapy; Chemotherapy regimens; Medication errors; Patient safety; e-library; Standardisation; User evaluation; Usability;

    Sammanfattning : The basics in cancer treatment are surgery, radiation therapy, and treatment with cancer drugs, often combined. Chemotherapy regimens that define the drugs used, the dosage, the frequency and duration of drug administration, have been developed and used for different cancer diagnoses. LÄS MER

  5. 5. Digitala skrivtavlor - till vad, hur och varför? : En studie om den digitala skrivtavlans betydelse för grundskolans digitalisering utifrån ett lärarperspektiv

    Författare :Tor Ahlbäck; Peter Karlsudd; Martin Stigmar; Anders Jacobsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didacts; Teacher; Teaching; Digitization; School; Interactive whiteboard; IWB; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine in what aspects the interactive whiteboard (IWB) has contributed to the digitalization of our schools, and how it may have changed the actual teaching in the classroom. This research explores this question from a didactic perspective, as well as from the perspective of the teachers’ reflections. LÄS MER