Sökning: "teachers’ associations"

Visar resultat 11 - 15 av 30 avhandlingar innehållade orden teachers’ associations.

  1. 11. Ämneskonstruktioner i ekonomismens tid : Om undervisning och styrmedel i modersmålsämnet i svenska och danska gymnasier

    Författare :Bengt Sjöstedt; Malmö högskola; []
    Nyckelord :subject constructions; governing system; governing document; subject of Swedish; subject of Danish; recontextualisation; frame factors; codes; determinants; subject didactics; Basil Bernstein; economism; new public management; trajectories; the teching and learning of Swedish; educational sciences;

    Sammanfattning : Under vilka villkor formar en dansklärare och en svensklärare sin pedagogiska gärning? Utifrån vilka ideal och organisatoriska förutsättningar möter de sina elever? Bengt Sjöstedt presenterar i denna doktorsavhandling i svenska med didaktisk inriktning sina svar på dessa frågor. Till grund för hans slutsatser ligger omfattande studier av undervisningen i skolämnena danska och svenska i gymnasiemiljöer i Danmark respektive Sverige. LÄS MER

  2. 12. Historiemedvetande - Elevers tidsförståelse i en skolkontext

    Författare :Nanny Hartsmar; Malmö högskola; []
    Nyckelord :consciousness of history; contextual; heterogenous school contexts; history; history instruction; socio-cultural; time; understanding of time;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att med utgångspunkt i undervisning gestalta och förklara grundskoleelevers historiemedvetande. Ett andra syfte med min studie är att lyfta fram och problematisera förutsättningar för att genom undervisning utveckla historiemedvetandet. LÄS MER

  3. 13. Historiemedvetande. Elevers tidsförståelse i en skolkontext

    Författare :Nanny Hartsmar; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; didaktik; Pedagogik; Pedagogy and didactics; contextual; Consciousness of history; heterogeneous school contexts; history; history instruction; socio-cultural; understanding of time; time; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : The main aim of the study is to explain how pupils´ consciousness of history in comprehensive school is formed and created by teaching. A second aim is to emphasize and to problematise the prerequisites for developing the consciousness of history through teaching. The empirical data consists of three parts: 1. LÄS MER

  4. 14. Warriors and Worriers : Development, Protective and Exacerbating Factors in Children with Behavior Problems. A Study Across the First Six Years of School

    Författare :Lisbeth Henricsson; Ann-Margret Rydell; Ann Frodi; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Psychology; Externalizing behavior problems; Internalizing behavior problems; Social competence; Self-esteem; Teacher-child relationships; Peer relationships; School achievement; Loneliness; Teacher strategies; Psykologi;

    Sammanfattning : Various aspects of elementary school children's behavior problems were investigated in four studies. In Study I, teachers’ perceived low control over the classroom situation and a custodial teacher orientation were associated with teachers' (n = 86) preferences for authoritarian strategies (e.g. LÄS MER

  5. 15. Social Climate and the Student in the Learning Environment : Advances in Assessment, Observation, and Coaching

    Författare :Carina Wikman; Mara Westling Allodi; Laura Ferrer-Wreder; Snyder Patricia; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :classroom climate; social climate; social-emotional learning; whole child approach; self-concept; prosocial behaviors; well-being; academic achievement; intervention; Practice-Based Coaching; elementary school; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : Relationships and what is taking place socio-emotionally in the classroom may support or hinder students´ learning and development. All students benefit from a positive, supportive classroom climate, especially children with special educational needs. LÄS MER