Sökning: "social beteende"
Visar resultat 1 - 5 av 228 avhandlingar innehållade orden social beteende.
1. Unga människor med rörelsehinder : förankring, marginalisering och social exkludering
Sammanfattning : The aim of the thesis was to describe the specific barriers young people with disabilities experience in their ambition to get a job. The aim was also to investigate how these young people’s social and economic situation has been affected by their disability. LÄS MER
2. I välfärdens skugga : socialt arbete med barn i Sverige och England
Sammanfattning : Syftet med studien har varit att beskriva skillnader och likheter i socialtjänstens och Personal social services arbete med barn i Sverige och England. Vid insamlandet av det empiriska materialet har två lokala områden - Örebro och Leicestershire framförallt fokuserats. LÄS MER
3. Vilja, kunna, förstå : om implementering av systematisk dokumentation för verksamhetsutveckling i socialtjänsten
Sammanfattning : The aim of this study is to analyse conditions that either promote or hamper the implementation of methods for systematic documentation, follow-up and evaluation in social-work services with individuals and families. The theoretical framework consists of organization theories. LÄS MER
4. Placerad utanför sitt sammanhang : en uppföljningsstudie av 46 institutionsplacerade ungdomars privata och formella relationer
Sammanfattning : When young people are placed in residential treatment centres (RTCs), it is important that facility staff involve parents and other social network members (PSMs) (private relations) in the residential treatment program. This involvement process depends on both PSMs’ willingness and capability to take part in the youths’ treatment, as well as the residential staffs’ attitude towards promoting this process. LÄS MER
5. Vi bytte våra hörande skolkamrater mot döva! : Förändring av hörselskadade barns identitet och självförtroende vid byte av språklig skolmiljö
Sammanfattning : This study is a comparative study with the aim of finding out whether the identity and self-confidence of hearing-impaired children changes when they attend schools with a different language base. The focus of the study was the interaction of hearing-impaired children with other children of the same age. LÄS MER