Sökning: "open education"

Visar resultat 11 - 15 av 268 avhandlingar innehållade orden open education.

  1. 11. Flexibel utbildning i praktiken : En fallstudie av pedagogiska processer i en distansutbildning med en öppen design för samarbetslärande

    Författare :Anita Mattsson; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Higher education; distance education; online learning; e-learning; project work; problem based work; teacher roles; pedagogical processes; collaborative learning; Computer Supported Collaborative Learning; CSCL; Education; Pedagogik; Humanities and Social sciences; Humaniora-samhällsvetenskap; Higher education; distance education; online learning; e-learning; project work; problem based work; teacher roles; pedagogical processes; collaborative learning; Computer Supported Collaborative learning; CSCL;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the pedagogical processes that evolve in an "open" design for online learning realized in relation to a specific setting. The study describes and analyzes pedagogical activities in a distance education course in higher education that uses an asynchronous conference system for communication and interaction. LÄS MER

  2. 12. Tänkande bakom val och användning av livsmedel : faktorer som medverkar till eller utgör hinder för förändring av matvanor

    Författare :Eva Svederberg; Pedagogik; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; health education; food and nutrition; blue collar workers; immigrants; contextual analysis; Sweden; Education; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; health education; Pedagogy and didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Avhandlingsarbetet fokuserar tänkande och handlande i förhållande till livsmedel som pedagogiska förutsättningar för förståelse av kostbudskap och näringsrekommendationer. Studiens syfte var att undersöka och beskriva hur tidigare erfarenheter framträder i människors tänkande och handlande i förhållande till deras val och användning av fettrika resp. LÄS MER

  3. 13. Tänkande bakom val och användning av livsmedel : Faktorer som medverkar till eller utgör hinder för förändring av matvanor i hälsofrämjande riktning

    Författare :Eva Svederberg; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; health education; Pedagogy and didactics; Education; food and nutrition; blue collar workers; Sweden; immigrants; contextual analysis; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : For educational purposes, research has been proposed on the circumstances and facts which govern eating habits and the intake of nutrients. By focusing on the perspective of the individual, this study explores and describes how previous experiences influence people's thinking and acting in relation to their present eating habits to elucidate factors that contribute to, or hinder, changes for the promotion of health. LÄS MER

  4. 14. Between open systems and closed doors : the needs and perceptions of parents of children with cognitive disabilities in educational settings

    Författare :Lise Roll-Pettersson; Rune Simeonsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ABCX model; Cognitive disability; Parents; Teachers; Föräldrar till barn med funktionsnedsättning; Elever med särskilda behov; Lärarrollen; Sverige; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis consists of three papers on multivariate frailty models and one paper on the use of latent class models in genetic association studies. The common theme through the four papers is the use of latent variables to capture complex dependence structures in the data. LÄS MER

  5. 15. Becoming a Teacher in Mathematics and Science : A Study of the Transition from Initial Teacher Education to School Practice

    Författare :Margareta Wolf-Watz; Gaby Weiner; Daniel Kallós; Christina Kärrqvist; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; initial teacher education; mathemataics and science teaching; personal didactics; educational codes; school practice; Pedagogik; Education; Pedagogik; Genetics; genetik;

    Sammanfattning : This study follows student teachers from initial teacher education into their first teaching jobs, with the aim of gaining insights how student teachers become teachers of mathematics and science. The study has in two stages. LÄS MER