Sökning: "Lärarrollen"

Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade ordet Lärarrollen.

  1. 1. Hur jag blev lärares lärare : Den förändrade lärarrollen - den forskande pedagogiska processhjälparen och vetandeskapandet : En didaktikfilosofisk betraktelse

    Författare :Bengt Tjellander; Lars-Ove Dahlgren; Dennis Beach; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Relationsvetenskap; reflekterande praktiker; forskningsmetodik; pedagogisk processhjälp; lärarroll; examensarbete; lärarrollen; lärarutbildning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Detta är en ”reseskildring”. Berättelsen handlar om min utveckling till pedagogisk process-hjälpare och lärarutbildare. Textarten är Husserlskt egologisk och pragmatisk. Min didaktik och roll som lärare har sitt rotsystem bl. LÄS MER

  2. 2. Individualisering : Att kliva ur och vara i gemenskap

    Författare :Margareta Lindkvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Teaching; methodology; Individualization; Community; Interaction; Individualisering; pedagogisk metodik; elever; lärarrollen;

    Sammanfattning : Traditionally the nation of individualization is being used to signify a pedagogical method, where teachers differentiate tasks and work load among students, based on their interests and abilities. Such conceptions, turning individualization into a matter of instruction adapted to individual students, however, provide a very narrow and restricting perspective. LÄS MER

  3. 3. Between open systems and closed doors : the needs and perceptions of parents of children with cognitive disabilities in educational settings

    Författare :Lise Roll-Pettersson; Rune Simeonsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ABCX model; Cognitive disability; Parents; Teachers; Föräldrar till barn med funktionsnedsättning; Elever med särskilda behov; Lärarrollen; Sverige; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis consists of three papers on multivariate frailty models and one paper on the use of latent class models in genetic association studies. The common theme through the four papers is the use of latent variables to capture complex dependence structures in the data. LÄS MER

  4. 4. Giving learners a chance : learner-centredness in the reform of Namibian teaching

    Författare :Marit Storeng; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Utbildningsreformer; Undervisning; Lärarrollen; Namibia; 1990-talet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Towards social well-being in schools : an implementation study of Involvement Education

    Författare :Olle Åhs; Leif Isberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärarrollen; Skolans socialpsykologi; Skoltrivsel; Involveringspedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The first purpose of this thesis concerning the implementation of Involvement Education (IE) was to highlight the experiences of the most important actors in the school (teachers, pupils and administration) when implementing the method in ordinary classes /leisure-time centers in a Swedish compulsory school, grades 1-6.IE is presented as a theory and a method, with the purpose of fostering sound self-esteem in human beings, stimulate a friendly social climate, training of positive traits or “virtues” and teaching positive ways of handling conflict. LÄS MER