Sökning: "lärarens relation"
Visar resultat 11 - 15 av 22 avhandlingar innehållade orden lärarens relation.
11. Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten
Sammanfattning : This thesis studies students’ encounters with school science language games within the framework of laboratory classroom activities in Elementary Electricity. The focus is on students’ interaction with the teacher and with other students as well as with artefacts. LÄS MER
12. Voice use in teaching environments: Speakers' comfort
Sammanfattning : Teachers have high occupational voice demands and is a group frequently presented at voice clinics. Little is known about the teachers’ own view of the contribution from the environment and about the teachers’ voice use at their work-place. LÄS MER
13. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen
Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER
14. Practice beyond technology when programming and mathematics teaching converge
Sammanfattning : This thesis examines how computer programming and mathematics teaching converge in the presence of a revised mathematics curriculum for upper secondary education. The focus is on the stratified policy strategies deployed by the institutions; how teachers tactically navigated the tensions and contradictions that arose in their everyday teaching; and how these tactics later consolidated in practice. LÄS MER
15. Utvärdering av undervisning : en problemanalys och några empiriska studier på universitetsnivå
Sammanfattning : Avsikten med vårt arbete har varit att belysa och utreda aspekter som är väsentliga vid utvärdering av universitetsundervisning. Utifrån en problemanalys av området har vi skisserat en utvärderingsmodell. Inom modellens ram har olika undersökningar genomförts*I en delstudie har vi försökt tillämpa utvärderingsmodellen i sin helhet. LÄS MER