Sökning: "kemi undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden kemi undervisning.

  1. 1. Green Chemistry in Chemical Education and Synthetic Applications of Sulfinamides

    Författare :Björn Blomkvist; Peter Dinér; José Alemán; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Sulfinamide; Green Chemistry; Chiral Auxiliary; Photoredox; Teaching; Sulfinamid; Grön Kemi; Kiral Hjälpgrupp; Fotoredox; Undervisning; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The preparation of chiral molecules, i.e. compounds that are not identical to their mirror image, is of great interest in the field of organic chemistry. LÄS MER

  2. 2. Charged Polymers: From DNA to Polyampholytes

    Författare :Malek O Khan; Beräkningskemi; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; computational steering; DNA condensation; ion correlations; electrostatic interactions; colloidal stability; polyampholytes; Monte Carlo simulations; polyelectrolytes; Theoretical chemistry; quantum chemistry; Teoretisk kemi; kvantkemi;

    Sammanfattning : Three main themes are outlined in this thesis: Polyelectrolytes/DNA : In a living cell, DNA molecules have a compact conformation in order to fit in, while in a test tube they will take on an expanded cylindrical shape, due to the negative phosphate groups along the DNA molecule. With the help of computer simulations it has been shown that like-charged monomers of a poly- electrolyte can attract each other if the counterions are taken into account. LÄS MER

  3. 3. När läroplan och tradition möts : Om lärarfortbildning och undersökande aktiviteters syfte inom den laborativa NO-undervisningen i grundskolans senare del

    Författare :Torodd Lunde; Shu-Nu Chang Rundgren; Michal Drechsler; Erik Knain; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; inquiry-based science teaching; laboratory work; teaching tradition; lower secondary; teacher professional development; undersökande arbetssätt; lärarfortbildning; undervisning; natururorienterande ämnen; laborationer; grundskolans senare del; läroplan; undervisningstradition; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The Swedish curricula for compulsory school science emphasize laboratory inquiry-based science teaching (IBST) to develop pupils’ critical thinking. In contrast, several studies indicate that teachers within the Swedish teaching tradition almost solely emphasize laboratory work as a way to gain students understanding of traditional science content. LÄS MER

  4. 4. Topsar och cellmembran : Kroppens näringsupptag i undervisning och elevtexter på mellanstadiet

    Författare :Alma Jahic Pettersson; Carl-Johan A. Rundgren; Lena Tibell; Ragnhild Löfgren; Nicklas Gericke; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social semiotic; Metaphors; Everyday expressions; Systemic functional grammar; Organizational levels; Biology; Chemistry; Multimodality; Socialsemiotik; Metaforer; Vardagsuttryck; Systemisk funktionell grammatik; Organisationsnivåer; Biologi; Kemi; Multimodalitet;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras mellanstadieelevers meningsskapande kring näringsupptag. Avhandlingens artiklar baseras på två datainsamlingar. I den första studeras skriftliga svar på ett nationellt prov i biologi. I den andra studeras klassrumsundervisning i två skolor med en animation om näringsupptag som kontext. LÄS MER

  5. 5. Att ta ställning : Gymnasieelevers argumentation och beslutsfattande om sociovetenskapliga dilemman

    Författare :Martin Eriksson; Carl-Johan Rundgren; Malin Ideland; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; Socioscientific issues; SSI; Argumentation; Informal argumentation; Decision-making; Naturwissenschaftliche Unterricht; Naturvetenskaplig undervisning; Samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll; SNI; Sociovetenskapliga dilemman; SSI; Argumentation; Beslutsfattande; Vargar; Dioxiner i fisk; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore students’ argumentation and decision-making relating to authentic socioscientific issues (SSI). The ability to make informed decisions about socio scientific issues has been recognized to be an important element in science education to achieve the goal of scientific literacy. LÄS MER