Sökning: "Malin Ideland"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Malin Ideland.
1. Dagens Gennyheter : Hur massmedier berättar om genetik och genteknik
Sammanfattning : During the 1990’s gene technology got a break-through – both as a science and in people’s consciousness. Media reported frequently about scientific breakthroughs. LÄS MER
2. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus
Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER
3. The Responsible Business Person : Studies of business education for sustainability
Sammanfattning : Calls for the inclusion of sustainable development in the business curriculum have increased significantly in the wake of the financial crisis and increased concerns around climate change. This has led to the appearance of new initiatives and the development of new teaching approaches. LÄS MER
4. Creating sustainable citizens? : constructions of sustainable development in textbooks
Sammanfattning : There is a general consensus that education is crucial for achieving sustainable development. Education for sustainable development aims to foster citizens capable of participating independently and actively in creating a sustainable future. LÄS MER
5. Att ta ställning : Gymnasieelevers argumentation och beslutsfattande om sociovetenskapliga dilemman
Sammanfattning : This thesis aims to explore students’ argumentation and decision-making relating to authentic socioscientific issues (SSI). The ability to make informed decisions about socio scientific issues has been recognized to be an important element in science education to achieve the goal of scientific literacy. LÄS MER