Sökning: "deleuze preschool"
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden deleuze preschool.
1. Experimenterande dans med förskolans yngsta barn : En studie i och med dans kropp och rörelse i förskolan
Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker experimenterande danspraktiker med ett- och tvååringar i förskolan, praktiskt och teoretiskt, vilket hittills endast studerats i ett fåtal studier och aldrig tidigare i ett empiriskt och praxisnära projekt med förskolans yngsta barn. Syftet är att undersöka hur danspraktiker kan göras möjliga och kommer till uttryck i experimenterande dans tillsammans med de allra yngsta barnen i förskolan när de görs till aktiva deltagare i danshändelsernas processer, utformning och innehåll i förskolan. LÄS MER
2. Flytande inflytande : Affektiva relationer mellan barn och miljön i förskolan
Sammanfattning : The purpose of this doctoral thesis is to develop more understandings concerning children’s influence in preschool. By adopting an immanent approach the study centers on young children’s affective relations with the milieu in preschool. LÄS MER
3. Det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in… : Matematik och förskolebarns experimenterande och potentialitet
Sammanfattning : In preschools it is common that mathematics mainly focuses on how children learn mathematics through everyday activities, or on children´s understanding of mathematical concepts. However, views on mathematics-learning are today deepened and extended, and embrace children’s own mathematical signs, visual representations and bodily experiences. LÄS MER
4. När förskolan möter neurovetenskap : Kunskapsteoretiska möten i teori och i praktik
Sammanfattning : This doctoral thesis in Early Childhood Education reports on encounters between the theories and practices of Swedish preschool and research-based neuroscience knowledge. Thus, this thesis concerns epistemological encounters and didactic consequences. LÄS MER
5. Movement and experimentation in young children's learning : Deleuze and Guattari in early childhood education
Sammanfattning : This study departs from experiences made in a setting where preschool children, teachers, teacher students, teacher educators and researchers in the Stockholm area in Sweden have been collectively experimenting with subjectivity and learning since the beginning of the 1990’s. However, during later years, questions were raised in the context of cooperative work about the changes that have been achieved so far, possibly becoming new and somewhat rigid ‘mappings’ of young children and learning. LÄS MER