Sökning: "Tjänstekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade ordet Tjänstekvalitet.

  1. 1. Tjänstekvalitet : kundorienterad och kompetensbaserad kvalitetsutveckling

    Författare :Bertil Thomasson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Kvalitetsstyrning-- Tjänster;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Tjänstekonstruktion

    Författare :Per Norling; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tjänstekvalitet; Tjänstesektorn; Business Administration;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Tjänsteutveckling med personalmedverkan : En studie av banktjänster

    Författare :Olle Sonesson; Bo Edvardsson; Lars Haglund; Per Skålén; Tore Strandvik; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; personalmedverkan; tjänsteutvecklingsprocess; tjänstens förutsättningar; tjänstekvalitet; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : This dissertation is about new service development. In the past, little attention has been paid to the front-line-employees' involvement in the service development. LÄS MER

  4. 4. Tjänstekvalitet. Kundorienterad och kompetensbaserad kvalitetsutveckling. Företagsekonomiska institutionen, Stockholms Universitet och CTF, Högskolan i Karlstad

    Författare :B Thomasson; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kundupplevd kvalitet i tjänsteverksamheter: En analys och kritik av den företagsekonomiska dialogen

    Författare :Jan E Persson; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; economic theory; econometrics; Economics; Marknadsanalys; Market study; Reason; Meaning; Dialogue; Interaction; Perception; Expectation; Service Quality; Satisfaction; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik;

    Sammanfattning : The contemporary discussion about how to define and measure the quality of services is dominated by a subjective perspective and quality is usually grounded in the customers perception. This conceptualisation of quality (perceived service quality) is well established in business and research. LÄS MER