Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 74 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Gymnasielärares skrivpraktiker : skrivande som professionell handling i en digitaliserad skola
Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute to deeper knowledge about the writing practices of teachers in upper secondary school. Schools are under constant pressure to respond to the needs and expectations of an ever-changing society and political intentions. A major factor in this change which is taking place in schools is digitalization. LÄS MER
17. Från likvärdighet till marknad : En studie av offentligt och privat inflytande över skolans styrning i svensk utbildningspolitik 1969-1999
Sammanfattning : For most of the 20th century the dominant aim of Swedish educational policy was an integrated public school system under national state control. During the post-war era (1945–1989) this policy led to Sweden having one of the most centralized and integrated school systems in the world. LÄS MER
18. Den subtila ojämlikheten : Om grundskolors materiella förutsättningar och elevers utbildningsmöjligheter
Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine compulsory schools' material conditions in relation to students' learning opportunities and schools staffs’ opportunities to educate. The thesis consists of four published peer-reviewed articles. LÄS MER
19. Hur ska du bli när du blir stor? : en studie i svensk gymnasieskola när entreprenörskap i skolan är i fokus
Sammanfattning : The general aim of this thesis is to examine and explain how education fosters future citizens when Swedish upper secondary schools work actively with entrepreneurship in school. Toward this aim, two research questions are asked: How are students governed and how do students govern when focus is on entrepreneurship in school? How do teachers relate to entrepreneurship in school? The study took place in a school development program with a focus on teachers developing their abilities and working with entrepreneurship in schools. LÄS MER
20. Det demokratiska uppdraget - en utmaning för pedagogen i grundsärskolan? : En studie om elevinflytande i träningsskolan där TAKK används som kommunikationsverktyg
Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka pedagogens arbete med elevinflytande i grundsärskolan med inriktning träningsskola där TAKK, Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation användes som kommunikationsverktyg. Det empiriska materialet samlades in från tre skolor i tre olika kommuner i samma län. LÄS MER