Sökning: "Björk Linköping"

Visar resultat 1 - 5 av 20 avhandlingar innehållade orden Björk Linköping.

  1. 1. Aspects of Disability in Rheumatoid Arthritis : a five-year follow-up in the Swedish TIRA project

    Författare :Mathilda Björk; Björn Gerdle; Ingrid Thyberg; Thomas Skogh; Klas Rikner; Karin Harms-Ringdahl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Rheumatoid arthritis RA ; disability; hand function; pain intensity; ADL; sick leave; prediction; Rheumatology; Reumatologi;

    Sammanfattning : Rheumatoid arthritis (RA) is a progressive disease, often leading to disability. Because the disease course develops rapidly during the first years after diagnosis, more knowledge is needed about the early disease course to minimize later disability. LÄS MER

  2. 2. Fever : Role of brain endothelial prostaglandins

    Författare :Daniel Björk Wilhelms; David Engblom; Kazuhiro Nakamura; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Fever and loss of appetite are two of the most fundamental manifestations of disease. These disease symptoms, which lead to deviations from normal body temperature and food intake patterns, are seen in a vast array of infectious and inflammatory conditions. LÄS MER

  3. 3. Att göra pedagogisk praktik tillsammans : Socialt samspel i förskolans vardag

    Författare :Sara Dalgren; Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Fritjof Sahlström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogiskt arbete; förskolans pedagogiska praktik; socialt samspel; interaktion;

    Sammanfattning : Denna studies övergripande syfte är att åskådliggöra hur social interaktion mellan förskolepedagoger och barn i vardagliga förskoleaktiviteter genomförs och därigenom också visa hur pedagogisk praktik åstadkoms i samspelet. Mer specifikt analyseras hur det går till och vad som händer när interaktionen organiseras genom multimodalt handlande och fråga-svar-sekvenser, och hur dessa interaktionella fenomen kan tjäna pedagogiska syften. LÄS MER

  4. 4. Towards a minor bilingualism : Exploring variations of language and literacy in early childhood education

    Författare :Anna Martín-Bylund; Polly Björk-Willén; Eva Reimers; Diana Masny; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; minor; bilingualism; variations; language; literacy; Deleuze and Guattari; materialsemiotic; early childhood education; il literacy; language politics and language policy; minor; tvåspråkighet; variationer; språk; litteracitet; Deleuze Guattari; materialsemiotisk; förskola; il literacy; språkpolitik och språkpolicy;

    Sammanfattning : The aim of this compilation thesis is to explore variations in bilingualism with the help of everyday specific situations at a Spanish-Swedish early childhood institution in Sweden, and by means of a ‘material-semiotic theorizing’. This means that material and semiotic elements are treated equally and entwined. LÄS MER

  5. 5. Biological Sensing and DNA Templated Electronics Using Conjugated Polymers

    Författare :Per Björk; Olle Inganäs; Wolfgang Fritzsche; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; conjugated polymer; conjugated polyelectrolyte; DNA; sensor; nanowire; Bioengineering; Bioteknik;

    Sammanfattning : Conjugated polymers have been found useful in a wide range of applications such as solar cells, sensor elements and printed electronics, due to their optical and electronic properties. Functionalization with charged side chains has enabled water solubility, resulting in an enhanced interaction with biomolecules. LÄS MER