Sökning: "vad är digitala teknik"

Visar resultat 16 - 20 av 30 avhandlingar innehållade orden vad är digitala teknik.

  1. 16. Enable the landing of Internet of Things: a holistic approach

    Författare :Yu Liu; Shaofang Gong; Magnus Karlsson; Zhibo Pang; Mikael Gidlund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : Internet of Things (IoT) envisions a world where physical assets are fully connected with the Internet infrastructure to provide digital services.  With the advancement of information and communication technologies, IoT applications have experienced a growth in many industries and are anticipated to reshape the landscape of social life and industry production. LÄS MER

  2. 17. Studies on the Performance Bounds and Design of Current-Steering DACs

    Författare :Oscar Morales Chacón; Jacob Wikner; Atila Alvandpour; Liter Siek; Martin Anderson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : Digital-to-analog converters (DACs) are key building blocks in various applications including radar and wireless communications. With the exponential growth of data throughput in modern communication standards, e.g. LÄS MER

  3. 18. Data and Visual Analytics for Cyber-physical Systems : Current Situation and Strategies for Action

    Författare :Didem Gürdür; Martin Törngren; Jad El-khoury; Helena Holmström Olsson; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Machine Design; Maskinkonstruktion;

    Sammanfattning : Today, cyber-physical systems (CPS) exist everywhere in different sizes, with different functionalities and capabilities. CPS often support critical missions that have significant economic and societal importance. LÄS MER

  4. 19. ”Ska vi googla, fröken?” : Några förskollärares uppfattningar om undervisning relaterad till digitala tekniker i förskolan

    Författare :Olga Boksjö; Anna Ehrlin; Johannes Rytzler; Annika Åkerblom; Malin Nilsen; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early childhood education ECE ; preschool; digital technology supported teaching; digital competence; tablet; phenomenography; teachers’ beliefs; förskola; undervisning relaterad till digitala tekniker; digital kompetens; datorplatta; fenomenografi; uppfattning; lärares attityder; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This study aims to gain deeper insights in digital technology supported teaching in Swedish early childhood education (ECE) settings. Introduction of digital goals in Swedish ECE curriculum obliges preschool teachers to integrate digital technologies into educational practices and calls for a relevant definition and a defined content for this teaching area. LÄS MER

  5. 20. Designing Democracy : Mobilen i demokratins tjänst – ur ett designperspektiv

    Författare :Carina Hallqvist; Växjö universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; designprocess; Participatory Design; Interaktionsdesign; spontan design; medskapande; vardagsteknik; demokratiska processer; demokrati och IT; interaktiva media; digitala media; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingen tar sin utgångspunkt i det av Vinnova finansierade projektet »Mobilen i demokratins tjänst» även kallat [demos], vilket drevs av Interactive Institutes Studio[12-21] under perioden 2002 – 2004. De nya mediernas växande betydelse för ungdomars vardagsliv var en viktig faktor bakom [demos]-projektet. LÄS MER