Sökning: "undervisning på engelska"

Visar resultat 11 - 15 av 28 avhandlingar innehållade orden undervisning på engelska.

  1. 11. De liknade varandra men inte mer än andra : begåvningshandikapp och interpersonellt samspel

    Författare :Kerstin Göransson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Personer med psykisk funktionsnedsättning; utbildning och undervisning; Kommunikationspsykologi;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to develop a model for analysing interpersonal interaction. Thereafter, based on the foundation of this model, construct an analysis of research as well as a content and methodological analysis. LÄS MER

  2. 12. Att tänka kritiskt? : en studie om lärande, PBL och IT i ingenjörsutbildningen

    Författare :Ewa Olstedt; Magnus Söderström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogisk metodik; Problembaserad inlärning; Datorstödd undervisning; högskolan; Sverige; Högskoleutbildning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to increase our understanding of the learning environment being offered to engineering undergraduates in a technical university or institute of technology, using the Royal Institute of Technology in Stockholm (KTH) as a study case. The factual basis of the empirical study has been compiled from questionnaires, interviews and participants' observations. LÄS MER

  3. 13. Resultatet av ett prov : Svensklärare om washbackeffekter av nationellt läsförståelseprov på gymnasiet

    Författare :Maria Larsson; Christina Olin-Scheller; Alatalo Tarja; Anita Nordlund; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; washback effect; national test; reading comprehension; upper secondary school; policy enactment; subject of Swedish; reading instruction; washbackeffekt; policy; nationellt prov; läsförståelse; gymnasiet; ämnet svenska; läsundervisning; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : När lärares undervisning blir påverkad av ett nationellt prov talar man om washbackeffekter av provet. Det är vad den här licentiatuppsatsen handlar om. LÄS MER

  4. 14. Musisk pedagogik med kunskapande barn : vad Fröbel visste om visan som tolkande medel i barndomens studiedialog

    Författare :Berit Uddén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Music and children; Music; Instruction and study; Fröbel; Friedrich; 1782-1852; Musikpedagogik; Musikundervisning; Barn och musik; Musik; Sång; studier och undervisning; läroplaner; historia;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Den synliggjorda vokabulären och praktiken. Gymnasieelevers akademiska skrivande på svenska

    Författare :Elisabeth Ohlsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; CLIL Upper Secondary Education text linguistic variables quantitative and corpus linguistic methods academic writing dialogic teaching metatalk lexical profiles L1;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att bidra med nya kunskaper om hur akademiskt skrivande kan synliggöras och därmed användas didaktiskt genom dialogisk, metaspråklig undervisning. Avhandlingen syftar också till att bidra med nya kunskaper om vad ett annat undervisningsspråk än svenska kan ha för betydelse för gymnasieelevers skrivande på svenska. LÄS MER