Sökning: "perspektiv pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 225 avhandlingar innehållade orden perspektiv pedagogik.

  1. 1. Perspektiv på barnuppfostran : En studie av föräldraskap i kristen miljö : [a study of parenting in a Christian context]

    Författare :Lars-Göran Carlsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; child-rearing; parent-child relationships; parental beliefs; parental ideas; parenting; parents; Christian; religious; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the raising of children within the framework of the family andfrom the perspective of the parents. The study treats the parents' intentions and understanding of themselves as parents and their thoughts regarding parenting. LÄS MER

  2. 2. Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal

    Författare :Sören Högberg; Tomas Englund; Eva Hultin; Gunnel Colnerud; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pragmatism; moral dimension; teaching; teachership; pedagogical rhythm; professional responsibility; judgement; teacher education; net-based seminars; pragmatism; moralisk dimension; undervisning; lärarskap; pedagogisk rytm; professionellt ansvar; omdömesbildning; lärarutbildning; nätbaserade seminarier; Utbildning och lärande; Education and Learning; Pedagogik;

    Sammanfattning : In this dissertation, an educational perspective called the moral dimension of teaching is developed. The work includes a theoretically informed discussion from a pragmatist point of view in which the concept of pedagogical rhythm is introduced. LÄS MER

  3. 3. Dramapedagogik som demokratisk fostran? : Fyra dramapedagogiska perspektiv : dramapedagogik i fyra läroplaner

    Författare :Mia Marie F. Sternudd; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; educational drama; reflection; democratic value; curriculum; perspective; artistically oriented; personal development; critically liberating; holistic learning; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the issue of reflection, democracy and educational drama. The overarching aim of the dissertation is to investigate whether educational drama may be perceived as fostering democratic values in the literature and curricula. LÄS MER

  4. 4. Talbegreppets utveckling : ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv

    Författare :Göta Eriksson; Siv Fischbein; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : I denna studie fokuseras barnets tidiga kunskaps-bildning i aritmetik, med utgångspunkt i den radikalkonstruktivistiska teorin. Enligt denna teoribildning ärtalbegreppet inte statiskt utan en individuell konstruk-tion,  som  genomgår  kvalitativa  förändringar  underbarnets  aritmetiska  utveckling. LÄS MER

  5. 5. Tidig aritmetisk kunskapsbildning : Ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv

    Författare :Göta Eriksson; Siv Fischbein; Olof Magne; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Radical Constructivism; model building; ontogenesis of arithmetic; counting scheme; cognitive system of self-regulation and self-organising; conceptual progression; longitudinal approach; special education.; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : From a Radical Constructivist (RC) perspective this thesis deals with children’s construction of early arithmetic learning as an evolving process through the cognitive system of self-regulation and self-organising. Thus the child’s learning must guide teaching. RC views early arithmetic as verbal and preceding the system of written arithmetic. LÄS MER