Sökning: "perspektiv pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 225 avhandlingar innehållade orden perspektiv pedagogik.
1. Perspektiv på barnuppfostran : En studie av föräldraskap i kristen miljö : [a study of parenting in a Christian context]
Sammanfattning : The dissertation deals with the raising of children within the framework of the family andfrom the perspective of the parents. The study treats the parents' intentions and understanding of themselves as parents and their thoughts regarding parenting. LÄS MER
2. Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal
Sammanfattning : In this dissertation, an educational perspective called the moral dimension of teaching is developed. The work includes a theoretically informed discussion from a pragmatist point of view in which the concept of pedagogical rhythm is introduced. LÄS MER
3. Dramapedagogik som demokratisk fostran? : Fyra dramapedagogiska perspektiv : dramapedagogik i fyra läroplaner
Sammanfattning : The dissertation deals with the issue of reflection, democracy and educational drama. The overarching aim of the dissertation is to investigate whether educational drama may be perceived as fostering democratic values in the literature and curricula. LÄS MER
4. Talbegreppets utveckling : ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv
Sammanfattning : I denna studie fokuseras barnets tidiga kunskaps-bildning i aritmetik, med utgångspunkt i den radikalkonstruktivistiska teorin. Enligt denna teoribildning ärtalbegreppet inte statiskt utan en individuell konstruk-tion, som genomgår kvalitativa förändringar underbarnets aritmetiska utveckling. LÄS MER
5. Tidig aritmetisk kunskapsbildning : Ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv
Sammanfattning : From a Radical Constructivist (RC) perspective this thesis deals with children’s construction of early arithmetic learning as an evolving process through the cognitive system of self-regulation and self-organising. Thus the child’s learning must guide teaching. RC views early arithmetic as verbal and preceding the system of written arithmetic. LÄS MER