Sökning: "mona holmqvist"

Visar resultat 1 - 5 av 15 avhandlingar innehållade orden mona holmqvist.

  1. 1. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan

    Författare :Helena Andersson; Mona Holmqvist Olander; mats Trondman; Mats Trondman; Mona Holmqvist; Susan Tetler; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :Engagemang; delaktighet; gemenskapande praktiker; inflytande; kollektivt lärande; känsla av tillhörighet; Delaktighet; engagemang; grundskolan;

    Sammanfattning : AbstractThis thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER

  2. 2. Psychotherapy patients in mental health care: : attachment styles, interpersonal problems and therapy experiences

    Författare :Mona Wilhelmsson Göstas; Lars Kjellin; Ingemar Engström; Britt Wiberg; Rolf Holmqvist; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; attachment styles; interpersonal problems; psychotherapy; psychiatric patients; qualitative analysis; Medicine; Medicin;

    Sammanfattning : Mona Wilhelmsson Göstas, School of Health and Medical Sciences, Örebro University, SE-701 82 Örebro, Sweden, mona.vilhelmsson [email protected] Attachment styles are relevant to psychotherapy since they highlight the way a person handles interpersonal and emotional stress. LÄS MER

  3. 3. Kollaborativ professionell utveckling för innehållsinkluderande undervisning : praktikutvecklande klassrumsforskning

    Författare :Balli Lelinge; Mona Holmqvist; Jonas Alwall; Anette Olin; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Collaborative professional development; Content-inclusion; Practice-based research; Communities of practice; Variation theory; Lesson and Learning studies;

    Sammanfattning : In the present thesis, four studies are included within the scientific discipline of pedagogy and collaborative professional development research field—the thesis is based on a practice-based research approach. This thesis addresses identified problems in previous research and large-scale studies such as the OECD study Teaching and Learning International Survey (TALIS) and school leaders’ and teachers’ attitudes. LÄS MER

  4. 4. Att främja elevers teoretiska utforskande av bassystemet : En undervisningsutvecklande studie i matematik på mellanstadiet

    Författare :Marie Björk; Diana Berthén; Inger Eriksson; Mona Holmqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; base-ten system; Davydov; decimal system; learning activity; learning study; mathematics education; special education; theoretical thinking; bassystemet; Davydov; decimalsystemet; learning study; lärandeverksamhet; matematikundervisning; specialpedagogik; teoretiskt tänkande; tiobassystemet; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : Den här licentiatuppsatsen handlar om hur en undervisning kan främja elevers förståelse av tiobassystemet genom att de bjuds in till en undervisning där de kan delta i ett kollektivt utforskande av bassystemet, som en övergripande nivå av tiobassystemet. Syftet är att exemplifiera och diskutera hur en undervisning, som främjar elevernas möjligheter att utveckla ett tänkande om tiobassystemet på en generell eller övergripande nivå, kan utformas. LÄS MER

  5. 5. Att bli bättre lärare : hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan

    Författare :Laila Gustavsson; Mona Holmqvist; Ference Marton; Ingrid Carlgren; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teaching; learning; teachers’ learning; variation theory; object of learning; praxisoriented research; Learning study; Lesson study; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : This thesis reports results from a study that focuses on teachers’ professional development during an in-service training period.   The aim is to analyse and describe how the teachers talk about and handle lesson content. The first question concerns changes in relation to a specific object of learning. LÄS MER