Sökning: "känsla av tillhörighet"
Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden känsla av tillhörighet.
1. See and Be Seen : An Inquiry into the Role of Public Space in Combating Loneliness
Sammanfattning : Loneliness in cities has been an issue of great concern in public discourse, particularly during and in the aftermath of the COVID-19 pandemic. The detrimental impact of loneliness on health and well-being is well documented and has recently become a rising priority for governments worldwide. LÄS MER
2. Berättelser om tillhörighet : om barn med migrationsbakgrund på en mindre ort
Sammanfattning : This doctoral thesis centres on children of immigrant background, who live and go to school in a non-urban community. The emphasis is on their narrated experience of a sense of belonging in and out of school. LÄS MER
3. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan
Sammanfattning : AbstractThis thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER
4. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan
Sammanfattning : This thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER
5. Deltagandets förutsättningar och digitala resursers påverkan : - ur ett elev- och lärarperspektiv
Sammanfattning : Denna avhandling undersöker potentialen hos digitala resurser för att stödja elevers deltagande i formella lärmiljöer. Forskningsfrågningar är inriktade på att förstå användarperspektiv, förhållningssätt och krav som är relevanta för att möjliggöra elevers deltagande i skolan. LÄS MER