Sökning: "learning organisation"

Visar resultat 11 - 15 av 237 avhandlingar innehållade orden learning organisation.

  1. 11. Conceptions of Crisis Management Capabilities – Municipal Officials’ Perspectives

    Författare :Jerry Nilsson; Avdelningen för Brandteknik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; conceptions.; dependencies; municipality; individual learning; officials; learning organisation; learning; valuable and worth protecting; responsive; Vulnerability analysis; crisis management;

    Sammanfattning : In the Swedish crisis management system, the municipalities have a great responsibility. One part of this responsibility concerns preparing for crises by making risk and vulnerability analyses as well as plans for how to handle extraordinary events. LÄS MER

  2. 12. Learning-by-modeling : Novel Computational Approaches for Exploring the Dynamics of Learning and Self-governance in Social-ecological Systems

    Författare :Emilie Lindkvist; Maja Schlüter; Jon Norberg; Örjan Ekeberg; James Dyke; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Complex adaptive systems; Renewable resources; Adaptive management; Small-scale fisheries; Artificial intelligence; Reinforcement learning; Agent-based modeling; agent-baserade modeller; artificiell intelligens; social-ekologiska system; komplexa adaptiva system; förnyelsebara naturresurser; adaptiv förvaltning; Sustainability Science; vetenskap om hållbar utveckling;

    Sammanfattning : As a consequence of global environmental change, sustainable management and governance of natural resources face critical challenges, such as dealing with non-linear dynamics, increased resource variability, and uncertainty. This thesis seeks to address some of these challenges by using simulation models. LÄS MER

  3. 13. Lärarperspektiv på läsförståelse. En intervjustudie om undervisning i årskurs 4-6

    Författare :Lena Eckerholm; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Reading practice; reading comprehension; teacher practice; teacher education;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte var att undersöka en grupp lärares undervisningspraktik i läsförståelse. Studien har genomförts med intervjuer av lärare som undervisar i årskurs 4–6. LÄS MER

  4. 14. Skola för ande och hand : en studie av folkhögskolans praktisk-estetiska verksamhet

    Författare :Per Hartman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cultural debate; educational debate; folk high school; practical and artistic subjects; history of art; drawing; male craft education; female craft education.;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the Swedish folk high school and the work of this type of school in the practical and artistic subject sector. This sector is defined to comprise the subjects history of art, drawing, and male and female craft education. LÄS MER

  5. 15. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola – en komplex och föränderlig process

    Författare :Lina Hellberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Fysik; förskola; undervisning; lärandeobjekt; förskollärare; arbetslag;

    Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER