Sökning: "lärande ansvar"

Visar resultat 6 - 10 av 50 avhandlingar innehållade orden lärande ansvar.

  1. 6. Institutionalisering av ansvar i kommunal revision : Lärande organisering

    Författare :Ann Britt Karlsson; Benny Hjern; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The thesis deals with responsibilities and social interactions in auditing political accountability in Swedish municipalities and regions. Can local audit institutions and their practices help to strengthen democratic leadership and responsibility?Case-studies have been performed in ten municipalities, one county council and one regional unit across Sweden during the period 2003 to 2007. LÄS MER

  2. 7. Work-integrated learning in a hospital ward setting : Exploring the interdependency between the professions and the organization

    Författare :Mia Detlin; Maria Skyvell Nilsson; Lotta Dellve; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; contemporary hospital care; occupational learning; expansive learning; interprofessional learning; newly graduated nurses; Vårdvetenskap; Nursing science; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Introduction:Contemporary hospital settings are a challenging learning and working environment for healthcare professionals. The challenges are largely related to the increasing need for healthcare caused by an ageing population, a lack of personnel resources, and demands for time efficiency. LÄS MER

  3. 8. Lärarutbildarens professionella agency i en digital tid

    Författare :Anna Roumbanis-Viberg; Karin Forslund Frykedal; Cathrine Edelhard Tømte; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional agency; digitalization; teacher educator; professional identity; Professionell agency; digitalisering; lärarutbildare; professionell identitet; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker hur lärarutbildare uppfattar och hanterar sin yrkesvardag i en digital tid. Den digitala transformationen av samhället innebär att lärarutbildaren står inför att lära nytt, att förstå och hantera digitaliseringen i sitt professionella utövande och samtidigt utveckla studenters professionella digitala kompetens och en förståelse för sitt kommande digitala läraruppdrag. LÄS MER

  4. 9. Teaching with social robots

    Författare :Sara Ekström; Lena Pareto; Eva Brooks; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Robots; Educational Technology; Human-Robot Interaction; Teachers; Activity Theory; Sociala Robotar; Utbildningsteknologi; Människa- Robotinteraktion; Lärare; Aktivitetsteori; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : The school's digitalization is an ongoing process that brings new didactic opportunities, but also challenges. Social educational robots entail a complex teaching situation and affect the teacher's role, actions, and responsibilities in the classroom. LÄS MER

  5. 10. Folkrätt för barn som pedagogiskt åtagande : Statligt ansvar - regionalt lärande?

    Författare :Elizabeth Englundh; Birgitta Qvarsell; Inge Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children´s rights; the UN Convention on the Rights of the Child; learning; learning processes; implementation; international law; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the problem of learning processes in an organization that has decided to implement the UN Convention on the Rights of the Child (CRC). It is based on an assumption that there is interdependency between learning about the CRC and its implementation. LÄS MER