Sökning: "Birgitta Qvarsell"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden Birgitta Qvarsell.

  1. 1. Utvecklingspsykologi och pedagogik : begreppsdiskussioner och problemidentifieringar

    Författare :Birgitta Qvarsell; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Läraridentiteter i förskoleklass. : Berättelser från ett gränsland

    Författare :Helena Ackesjö; Eva Johansson; Per Lindqvist; Birgitta Qvarsell; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskoleklass; läraridentiteter; gränsland; samverkan; övergångszon; gränsmarkeringar; identitetskonstruktion; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Professionsstudier; Studies of Professions; Förskoleklass; identiteter; gränsland;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Delade meningar : Om värdepedagogiska invitationer för barns inflytande och inkännande

    Författare :Margareta Aspán; Birgitta Qvarsell; Ulf Janson; Anne-Li Lindgren; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; intersubjectivity; child perspective; affordances; pupil participation; self-expression; education about values and ‘life-competences’; social and emotional learning; ethnography; pragmatism; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : In two studies efforts to enhance children’s possibilities to participate and to improve the school as a social meeting place are followed. The first focuses on a three year project, aimed to work out new forms for pupils (grades 6-9) to participate in the school organization. LÄS MER

  4. 4. Kulturell tid och individuella rytmer : Gymnasieelever om tidens pedagogiska villkor

    Författare :Jutta Balldin; Birgitta Qvarsell; Eva Alerby; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Highschool pupils; school time; time in school; conditions for positioning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The problem focused in the thesis has its ground in the crossroads between a manifold school-time and shared as well as individual rhythms of pupils. The thesis builds on a theoretical assumption that cultural structures in time are of meaning for an understanding of ourselves and of others, and works as a frame for contemporary values and constraints, especially in school. LÄS MER

  5. 5. Folkrätt för barn som pedagogiskt åtagande : Statligt ansvar - regionalt lärande?

    Författare :Elizabeth Englundh; Birgitta Qvarsell; Inge Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children´s rights; the UN Convention on the Rights of the Child; learning; learning processes; implementation; international law; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the problem of learning processes in an organization that has decided to implement the UN Convention on the Rights of the Child (CRC). It is based on an assumption that there is interdependency between learning about the CRC and its implementation. LÄS MER