Sökning: "Övrig samhällsvetenskap Medie- och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 6 - 10 av 37 avhandlingar innehållade orden Övrig samhällsvetenskap Medie- och kommunikationsvetenskap.

  1. 6. Visioner och verkligheter : Kommunikationen om företagets strategi

    Författare :Catrin Johansson; Lowe Hedman; Börje Alström; Sven Windahl; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Media and communication studies; organizational communication; organizational processes; corporate strategy; vision; mission and values; management of meaning; sense making; Balanced Scorecard; participant observation; discourse analysis; face; framing and footing; Medie- och kommunikationsvetenskap; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Medie- och kommunikationsvetenskap; Media and Communication Studies; Other social sciences;

    Sammanfattning : The starting point for this study is the question of why organizational visions are often interpreted by employees as unintelligible and insignificant. The knowledge gap in this area makes the study of communication about vision and goals both urgent and interesting. LÄS MER

  2. 7. Improving productivity in construction: a contractor perspective

    Författare :Pim Polesie; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; productivity; value added; contractor organisations; use of resources; construction industry; production manager perspective; transformation process;

    Sammanfattning : Improving productivity in construction has been a lengthy battle. Several debates, articles, reports and books have acknowledged that productivity in construction must be improved. Numerous theoretical and practical solutions to improve productivity have been developed over time both in academia and in practise. LÄS MER

  3. 8. Lärande och låtsaslek - ett kognitionsvetenskapligt utvecklingsperspektiv

    Författare :Mikael Jensen; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Regulator; Imitation; Social aktivitet; Leksignal; Lekhandling; Transfer;

    Sammanfattning : Denna licentiatuppsats är en tvärvetenskaplig undersökning kring lärandets relation till låtsaslek. Ur ett kognitionsvetenskapligt perspektiv är förmågan att låtsas något av en gåta. Därför är det särskilt intressant att undersöka hur barnet kan nå denna förmåga. LÄS MER

  4. 9. Strategies of power in multilingual global broadcasters : How the BBC, CNN and Aljazeera shape their Middle East news discourse

    Författare :Leon Barkho; Lars-Åke Engblom; Robert Picard; Golam Rahman; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Middle East; Mellanöstern;

    Sammanfattning :  This study deals with the Middle East reporting of three gigantic media companies which together are largely responsible for refining and shaping our views of events in the world. The informational and communicative arm of these giants – Aljazeera, the BBC and CNN – is unprecedented in the history of human communication. LÄS MER

  5. 10. Den pedagogiska samlingen i förskoleklassen. Barns olika sätt att erfara och hantera svårigheter

    Författare :Agneta Simeonsdotter Svensson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Utvecklingspedagogik; Kommunikativt relationsinriktat perspektiv; Symbolisk interaktionism; barns perspektiv; förskoleklass; pedagogisk samling;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att studera barns olika sätt att erfara och hantera svårigheter inom förskoleklassens pedagogiska samling. Undersökningen har som mål att öka förståelsen för barns handlande i en situation som för dem erfars som svår eller en svårighet. LÄS MER