Sökning: "primary technology education"

Visar resultat 16 - 20 av 68 avhandlingar innehållade orden primary technology education.

  1. 16. Aggregation of Plug-in Electric Vehicles in Power Systems for Primary Frequency Control

    Författare :Seyedmahdi Izadkhast; Mehrdad Ghandhari; Garcia-Gonzalez Pablo; Frias Pablo; Ignacio Egido Cortés; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Aggregation; Plug-in Electric Vehicles; Primary Frequency Control; Aggregeren; Plug-in Elektrische Voertuigen; Primaire Reserve; Laddbara Bilar; Elnätet; Primär Frekvensreglering; Agregación; Vehículos Eléctricos Enchufables PEVs ; Control Primario de Frecuencia PFC ; Electrical Engineering; Elektro- och systemteknik;

    Sammanfattning : The number of plug-in electric vehicles (PEVs) is likely to increase in the near future and these vehicles will probably be connected to the electric grid most of the day time. PEVs are interesting options to provide a wide variety of services such as primary frequency control (PFC), because they are able to quickly control their active power using electronic power converters. LÄS MER

  2. 17. Sfärernas symfoni i förändring? Lärande i miljö för hållbar utveckling med naturvetenskaplig utgångspunkt. En longitudinell studie i grundskolans tidigare årskurser

    Författare :Christel Persson; Bengt Nihlgård; Søren Breiting; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; Learning in environment for sustainable development; Primary school; Earth System Science; Socratic dialogue; Integrated learning; Stimulated recall; Play and learning; Longitudinal study; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP;

    Sammanfattning : Symphony of the spheres in change? Learning in environment for sustainable development in primary school with a scientific and longitudinal approach.This research deals with learning in science, including learning in environment for sustainable development. LÄS MER

  3. 18. Mathematical modelling and Problem Solving in Engineering Education

    Författare :Tabassum Jahan; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical modelling; Self-regulation; Engineering education; Beliefs; Case study; Authentic learning; Authenticity; Metacognition; Problem solving; Engineering education research;

    Sammanfattning : Background Innovation and technology have made the 21st century engineering workplace problems more diverse and challenging. Mathematical modelling is being increasingly used as the primary form of engineering design and is fundamental in everyday engineering problem solving. LÄS MER

  4. 19. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus

    Författare :Kristina Andersson; Christina Gustafsson; Annica Gullberg; Malin Ideland; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Action research; feminist critique; gender; gender awareness; pre-school teachers; primary school teachers; science education; Aktionsforskning; feministisk kritik; förskollärare; genus; genusmedvetenhet; naturvetenskapernas didaktik; tidigarelärare; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER

  5. 20. A Systems Thinking Approach to Computational Thinking in Education

    Författare :Ali Hamidi; Anita Mirijamdotter; Marcelo Milrad; Fisnik Dalipi; Sadaf Salavati; Daniel Spikol; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computer Science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : In today's rapidly changing world, the acquisition of essential skills is crucial for the success of young individuals. Among these skills, computational thinking (CT) plays a vital role in problem-solving and adapting to the complex and evolving demands of the 21st century. LÄS MER